۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۲۴۸۵۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تأکید بر فلسفه غدیر به معنای اختلاف افکنی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شیعیان از فلسفه غدیر و حقانیت امام علی(ع) عقب نشینی نمی کنند اما این تأکید به معنای اختلاف افکنی بین شیعه و اهل سنت نیست بلکه می بایست همه مسلمانان با تکیه بر مشترکات، در برابر دشمن مشترک خود بایستند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در طول 23 سال رسالت آشکار خود بارها در جلسات و دیدارهای متعدد امام علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خود معرفی کرده بود اما در روز غدیر این ولایت و خلافت را به صورت رسمی اعلام و به اطلاع همگان رساند.

 

وی اضافه کرد: نبوت و امامت همزاد و همراه یکدیگر هستند و به همین دلیل نیز حضرت محمد(ص) در عشیره اقربین در همان روزی که اعلام نبوت کرد؛ در لبیک امام علی(ع) برای همراهی با رسول اسلام، ولایت و جانشینی او را نیز اعلام کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: غدیر به امام علی(ع) اعتبار و آبرویی نداد بلکه این امام علی(ع) بود که به غدیر آبرو بخشید و ولایت و خلافت با علی(ع) زینت یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: وقتی سخن از غدیر و فلسفه امامت به میان می آوریم؛ این به معنای اختلاف افکنی نیست و ما برای اثبات غدیر؛ دیگران را نفی نمی کنیم.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در این استان اهل سنت نیز زندگی می کنند که غدیر را به آن معنا قبول ندارند؛ اما شیعیان و اهل سنت در استان خراسان شمالی به صورت مسالمت آمیز به یکدیگر زندگی می کنند چرا که به فرموده مقام معظم رهبری کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی سر می دهد؛ چه شیعه باشد و چه سنی؛ مزدور دشمن است چه بداند و چه نداند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: شیعیان از فلسفه غدیر و حقانیت امام علی(ع) عقب نشینی نمی کنند اما این تأکید به معنای اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل سنت نیست بلکه می بایست همه مسلمانان با تکیه بر مشترکات، در برابر دشمن مشترک بایستند.

 

وی اضافه کرد: اگر فردی از شیعیان و یا اهل سنت بخواهد به بهانه مسأله غدیر؛ اختلاف ایجاد کند، معلوم می شود نه شیعه و نه سنی بوده بلکه مزدور و دنباله رو دشمن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با تبریک به مناسبت ولادت امام هادی(ع)، اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره که از زبان این امام همام نقل شده در واقع دانشنامه امامت و ولایت به شمار می رود.

 

وی اضافه کرد: در این زیارت نامه جایگاه و نقش ائمه معصومین(ع) و وظیفه امت نسبت به امام به روشنی بیان شده؛ به همین دلیل می توان این زیارت نامه را زنده کننده جریان غدیر توصیف کرد.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد سفر با برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در نوزدهم مهر ماه سال 91، اضافه کرد: مردم استان در این سفر تاریخی نعمت ولایت را با تمام وجود درک کرده و با استقبال تاریخی از رهبری، حماسه ای ماندگار خلق کردند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات