۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۲۵۰۶۸
با مشارکت حوزه های علمیه خواهران خراسان:

دومین نشست، همایش های تخصصی شیعه شناسی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با عید سعید غدیر، دومین نشست از سلسله همایش های تخصصی شیعه شناسی برگزار می شود.
امام علي

زهرا زمانیان، معاون پ‍ژوهش مدرسه علمیه فاطمه معصومه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر گفت: در این همایش، موضوع ولایت در خطبه غدیر، از سوی حجت الاسلام علی جلائیان، استاد حوزه علمیه مشهد و استاد دانشگاه رضوی تبیین و تشریح می شود.

وی اظهار کرد: عنوان این همایش «خیر البریه»، نامیده شده است؛ «خیر البریه» از آیه مبارکه «اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّه»،گرفته شده است که رسول خدا در تفسیر این آیه، خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند:«یا علی، خیر البریه تو و شیعیان تو هستند.»

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به هدف این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش با موضوع ولایت در خطبه غدیر برگزار شده است تا به طور دقیق تر و شفاف تر این خطبه تشریح و تبیین شود و به شبهاتی بسیاری که درباره مصداق کلمه ولی مطرح شده است، پاسخ داده شود.

وی ابراز کرد: حوزه های علمیه خواهران مشهد، اهداف والایی را در راستای برگزاری سلسله همایش های شیعه شناسی، در نظر گرفته است که در جهت این هدف اولین گام برگزاری همایش خیر البریه، همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) بود، سپس در نمایشگاه قرآن امسال نیز، غرفه (شیعه و ولایت پذیری) بر پا شد و فراخوان مقاله ای نیز با عنوان شناخت اصول اعتقادی شیعه و مذاهب اهل تسنن منتشر شد.

این استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که سومین نشست در آذر ماه برگزار می شود، خاطر نشان کرد: این همایش با مشارکت حوزه های فاطمه معصومه(س)، فاطمه الزهرای توس،حضرت رقیه(س)، بیت الزهرا، زهرای اطهر(س)، پیروان حضرت زهرا(س). حضرت خدیجه(س). ریحانه الرسول تربت حیدریه، الزهرای چمن آباد خواف، حضرت نرجس(س) تربت جام بر گزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: همایش تخصصی شیعه شناسی، از ساعت9:30 تا11:30 صبح یکشنبه 20 مهر ماه، در محل مدرسه علمیه حضرت رقیه(س)، واقع در خیابان آیت الله عبادی برگزار خواهد شد./1309/ت302/ب

ارسال نظرات