۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۲۵۰۹۲
با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه کشور؛

مراسم فارغ التحصیلی مدرسان مرکز تخصصی تربیت مدرس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم فارغ التحصیلی مدرسان مرکز تخصصی تربیت مدرس با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد.
تربيت مدرس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم فارغ التحصیلی مدرسان مؤسسه آموزش عالی حوزوی تربیت مدرس عصر امروز برگزار شد.

 

در این مراسم آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و حجت‌الاسلام فاضل مدیر گرایش فقه و اصول مرکز تخصصی تربیت مدرس و حجت‌الاسلام ولی معاون آموزش این مرکز به ایراد سخن پرداختند.

 

گفتنی است،‌ در مراسم فارغ التحصیلان مرکز تخصصی تربیت مدرس حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی، حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام حسین‌خانی حضور داشتند.

 

حجت‌الاسلام فاضل با بیان این‌که امروز تربیت اساتید مجرب و متخصص در تدریس یک امر متداول است، گفت: این مرکز با همین هدف تأسیس شد.

 

مدیر گرایش فقه واصول مرکز تخصصی تربیت مدرس با بیان این‌که از کمبود اساتید در حوزه‌های علمیه رنج می‌بردیم و در این زمینه خلأ وجود داشت، اظهار داشت: مرکز تخصصی تربیت مدرس تأسیس شد تا این خلأ را پر کند.

 

وی یادآور شد: این مرکز ده سال پیش از مجموعه با سه گرایش ادبیات عرب، فقه و اصول و علوم عقلی شکل گرفت که بعدها این سه گرایش به سه رشته مجزا تقسیم شدند و با اهتمام مدیران حوزه و تلاش مسؤولان قریب به دو سال است که این مرکز تخصصی تربیت مدرس به مرکز آموزش عالی حوزوی تبدیل شده است.

 

حجت‌الاسلام فاضل با اشاره به این‌که فارغ التحصیلان مرکز تخصصی تربیت مدرس به صورت اساتید در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها مشغول به تدریس می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز به موازات نیاز سطح یک به اساتید در سطح دو نیز به استاد نیاز داریم؛ ما آمادگی دارد در صورت ایجاد شرایط و بسترهای مناسب در سطح دو نیز با گرایش‌های همانند فقه، اصول و علوم عقلی تربیت کنیم.

 

مدیر گرایش فقه و اصول مرکز تخصصی تربیت مدرس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از دغدغه‌های ما این است که دانش پژوهان پس از فارغ التحصیلی از مرکز جدا می‌شوند و ما خبر نداریم که چگونه از پایان نامه خود دفاع کردند؛ در صورت امکان باید تدبیری اتخاذ شود تا کلیه فرآینده‌های تحصیل در خود مرکز صورت گیرد تا ما از رشد و یا افت تحصیلی دانش پژوهان آگاه شویم.

 

گفتنی است، در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر، از دانش پژوهان و فارغ التحصیلان تقدیر و تجلیل شد./993/پ202/س

ارسال نظرات