۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۲۵۰۹۴
مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان:

پیدایش گروهک های تکفیری نتیجه انحراف از مکتب غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان، گفت: نتیجه انحراف از مکتب غدیر و اخلاق علوی، پیدایش گروه های تکفیری است.
حجت الاسلام صالحيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد رضا صالحیان مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان عصر امروز در مراسمی که به مناسبت عید غدیر در سالن همایش های شرکت نمایش گاه های اصفهان برگزار شد گفت: نتیجه انحراف از مکتب غدیر و اخلاق علوی، پیدایش گروه هایی مثل داعش است.

 

وی ایجاد انحراف اصلی در جامعه اسلامی را پس از رحلت پیامبر دانست و افزود: این انحرافات موجب تفرقه و چند دستگی میان مسلمانان شد.

 

حجت الاسلام صالحیان با طرح این سؤال که مسلمانان با کتاب واحد، پیامبر واحد و ظرفیت‌های معنوی چرا باید تکه پاره باشند افزود: تمامی این اختلافات از حب دنیا ناشی می شود.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان با بیان این که غدیر یک شناسنامه ظاهری دارد گفت: عید غدیر، عید اکبر است و در آسمان نامی ویژه دارد.

 

حجت الاسلام صالحیان با اشاره به این که در واقعه غدیر پیامبر دست امیرمؤمنان را بالا برد ابراز داشت: پیامبر از حضرت علی به عنوان کسی یاد کرد که در ایمان آوردن به پیامبر خدا نخستین نفر است و در حال نماز، صدقه می‌دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به جنگ های پی در پی مسلمانان با مسلمانان بعد از رحلت پیامبر افزود: برای پی بردن به این مسأله آن چه لازم است شناخته شود، شناسنامه باطنی غدیر است.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان چنگ زدن به ریسمان امامت و ولایت را تنها راه برون رفت از این معضل اجتماعی دانست و گفت: پیام غدیر این است که ما امت اسلام به یک جهاد علمی و عملی احتیاج داریم.

 

وی با بیان روایتی از امیرمؤمنان که می‌فرمایند: «هرکه علم دارد، سلطان است» ابراز داشت: حتی اگر همه گزینه ها روی میز باشد، این علم است که سلطه می‌آورد.

 

حجت الاسلام صالحیان در ادامه افزود: امروزه دشمن به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی است، چون این کشور قدرتمند شده و در علم و دانش، سرآمد کشورهای اسلامی است.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان با اشاره به این که باید به گونه ای رفتار کرد که وقتی یک گردشگر به اصفهان و ایران می آید، رفتار علوی را در ما مشاهده کند، تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن طلاق زیاد است، شایسته نیست که اسم جامعه علوی بر آن گذاشته شود.

 

وی با بیان این که امروز ما به یک جهاد عملی احتیاج داریم که دشمن اگر کشور ما، صنعت ما و سیاست‌گذاری ما را ببیند به یاد علی (ع) بیفتد گفت: در تمام جهان اسلام این جهاد عملی لازم است.

 

حجت الاسلام صالحیان در پایان با اشاره به پیام غدیر که همانا تبری از گروهگ داعش و جنایاتی که انجام می دهند است، افزود: روز عید غدیر فرصتی برای مطالعه وصیت پیامبر، وصیت حضرت علی (ع) و اخلاق ایشان است.

 

لازم به ذکر است در این مراسم که با حضور جمع کثیری از دوستداران مولای متقیان علی(ع)، دانشجویان، روحانیون و علما در محل سالن همایش های شرکت نمایشگاه های استان برگزار شد از فعالان غدیر و برگزیدگان کنگره فاطمه شناسی تقدیر به عمل آمد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات