۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۲۵۵۱۷
مدیرحوزه علمیه همدان:

حفظ کشور در گرو رشد حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری همزمان با جشن عید غدیر در حوزه علمیه آیت الله آخوند معصومی همدانی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني مدير حوزه علميه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی، مدیر حوزه های علمیه استان همدان امروز در این مراسم با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه در سراسر کشور برای حفظ و تبلیغ دین مبین اسلام از 12 قرن گذشته تا کنون بیان داشت: این حوزه های علمیه بودند که باعث شدند کشور ایران اسلامی از شر سلاطین ظالم رها شود.


وی بیان اینکه قلم علما از خون شهید افضل است ادامه داد: وجود 2500 شهید دفاع مقدس، تعهد و جان فشانی جوانانی را به نمایش گذاشتند که برای حفظ دین تا پای جان ایستادند و ما افتخار می کنیم در کنار آنها هستیم و این به برکت وجود حوزه ها و علما است.


مدیر حوزه های علمیه استان همدان افزود: ما به علمایی نیاز داریم که اینگونه تا پای جان مدافع و مبلغ دین اسلام باشند که بحمد الله از این دست علما در کشور فراوان وجود دارند و معممیم جدید بایستی این راه را با قدرت ادامه دهند.


حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به این موضوع که اگر علما نبودند بعد از 12 قرن غدیری به ما نمی رسید و اگر استقامت علما و بالای دار رفتن آن ها نبود مکتب شهادت واحکام اسلام وجود نداشت، گفت:
 امروز به علت کم بودن حوزه های علمیه استان نمی توانیم جواب گوی متقاضیان پر شمار به خصوص در پایه های 6 به بالا باشیم و باید آن ها به قم بروند که باعث می شود استان از وجود علما کم بهره شود.


وی از متمکنین و مسؤولین حاظر در مراسم خواست در جهت رونق و گسترش حوزه های علمیه تلاش کنند.


مراسم عمامه گذاری برای 16 طلبه، به دست علما و اساتید حوزه انجام گرفت که لازم به ذکر است این مراسم 2 بار در سال برگزار می شود.

در این مراسم علما و اساتید حوزه و طلاب به همراه مسؤولین استان و عموم مردم حضور داشتند که در ابتدا با سخنرانی و مولودی خوانی به ذکر امیر المومنین علی (ع) پرداخته شد و جشن عید غدیر در حوزه آیت الله آخوند معصومی همدانی برگزار شد./823/پ202/ب

ارسال نظرات