۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۲۵۵۳۲
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(4)

سربازی فرصتی طلایی برای پیشرفت عقیدتی نیروی جوان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ذوالنور با توجه به انسجام نیوری جوان در پادگان ها گفت: نیروی جوان کشور در دوران سربازی منسجم و در اختیار است؛ بنابراین بهترین فرصت برای راهنمایی درست او است.
حجت الاسلام ذوالنور
حجت الاسلام مجتبی ذو النور، دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا توجه به شناخت موقعیت هر منطقه ای لازم قلمداد کرد و گفت: باید از نظر ابعاد مختلف کشور را شناخت و با روش درست تعریف کرد.
 
وی با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و بین الملل افزود: ایران از لحظ جغرافیایی، کانون بیداری اسلامی، نظامی، معادن و ذخایر در موقعیت قابل توجهی قرار دارد؛ بنابراین بیان جایگاه کشور در بین نیروهای مسلح بسیار اهمیت دارد.
 
حجت الاسلام ذوالنور توجه به نیروی جوان کشور را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: راهنمایی درست نیروی جوان که اغلب جامعه را  تشکیل می دهند کشور را بیمه می کند.
 
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه به انسجام نیروی جوان کشور در پادگان ها اشاره کرد و اظهار داشت: ویژگی جوان داخل پادگان منسجم بودن و در اختیار بودن است؛ بنابراین باید از این فرصت برای راهنمایی درست استفاده کرد.
 
دبیر کل کنگره شهدای روحانی وظیفه مبلغ در پادگان را حساس قلمداد و تاکید کرد: حضور سرباز در پادگان اغلب اجباری است و برای ارتباط با سرباز باید برنامه ریزی دقیق داشت.
 
 حجت الاسلام ذوالنور برنامه ریزی روحانیت در بین نیروهای مسلح را ضروری دانست و ابراز داشت: اگر مبلغ برنامه داشته باشد سرباز به او علاقه و رغبت پیدا می کند.
وی عالم بودن و آشنایی مبلغ به مسائل روز را لازم قلمداد کرد افزود: مبلغ باید عالم باشد تا سرباز احساس کند مسائل زیادی را از روحانی یاد می گیرد.
 
دبیر کل کنگره شهدای روحانی با توجه به شناخت مبلغ نسبت به فضای سربازی گفت: اگر مبلغ فضا را خوب بشناسد می تواند در انتقال حرف موثر باشد، مبلغ نظامی باید مهربانی در کلام و رفتار داشته باشد تا بتواند احساسات سرباز را در اختیار گیرد و روح او را بسازد.
 
وی با توجه به ویژگی اخلاقی روحانی دفاع مقدس خاطر نشان کرد: روحانیون رزمنده خود را نسبت به دیگران متفاوت نمی دانستند و این روحیات تاثیرگذاری را بیشتر می کرد.
 
حجت الاسلام ذوالنور مهم ترین نیاز جوان را شناخت مسائل اعتقادی برشمرد و گفت: اگر مسائل اعتقادی انسان درست نشود از مسیر اصلی زندگی خارج می شود.
 
دبیر کل کنگره شهدای روحانی در پایان به ضرورت آشنایی مبلغ به قوانین و مقررات نظامی اشاره کرد و افزود: نخستین نکته برای ورود به هر منطقه شناخت مقررات مخصوص به همان محیط است./1322/ت302/س

 

ارسال نظرات