۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۲۵۵۶۷
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبرداد؛

برگزاری بصیرت عاشورایی با حضور 250 مبلغ در لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان گفت: بصیرت عاشورایی با حضور 250 مبلغ غیر بومی در لرستان برگزار می شود.
اعزام مبلغان در ماه محرم الحرام

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری بصیرت عاشورایی در دهه نخست محرم تا شهادت امام سجاد(ع)، بیان داشت: این برنامه ها با حضور مبلغان بومی و غیر بومی در لرستان برگزار می شود.

وی با بیان این که از 250 مبلغ غیر بومی برای اجرای برنامه های بصیرت عاشورایی در دهه نخست محرم دعوت شده است، افزود: این تعداد مبلغ غیر بومی همراه مبلغان بومی به مناطق گوناگون لرستان به منظور برگزاری سخنرانی و آیین‌های مذهبی اعزام می شوند.

حجت الاسلام عباس زاده گفت: استفاده از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان برای انجام امور فرهنگی و دینی در ماه محرم به عنوان برنامه‌ها و اهداف این اداره ‌کل در دست اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه تصریح کرد: برنامه بصیرت عاشورایی در امام زادگان شاخص لرستان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان در ادامه با بیان این که 50 امام زاده شاخص لرستان شرایط برگزاری برنامه های دینی فرهنگی را دارند، خاطرنشان کرد: همزمان با برنامه بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی و خیمه های معرفت نیز در این امام زادگان برپا می شود.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به وظایف روحانیان و مبلغان در ماه محرم بیان داشت: محور فعالیت‌های مبلغان، آشناسازی بیشتر مردم به‌ویژه جوانان با فلسفه قیام حسینی و نهضت خونین عاشورا است.

وی تصریح کرد: تبیین و ترویج معارف اسلامی همچون احکام، اخلاق، اعتقادات و مسائل روز جهانی از دیگر وظایف مبلغان اعزامی در ماه محرم است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان عنوان داشت: مبلغان اعزامی در ایام محرم همزمان با اجرای برنامه ها در راستای ایجاد وقف، ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در مناطق گوناگون لرستان تلاش می کنند./9451/ت302/ب2

ارسال نظرات