۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۲۵۵۸۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

تحقق مطالبات رهبری در حوزه فرهنگی اولویت مدیران باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: بهره گیری از رهنمودهای رهبری نقشه راه حرکت به سمت قله های پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،‌ حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در ششمین نشست رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان در محمود آباد گفت: این نشست با هدف ارائه گزارش از برنامه روز عرفه، دهه ولایت، ‌برنامه ریزی جشن بزرگ علویان مازندران و برنامه ریزی ماه محرم برگزار شده است.

 

وی با تبریک روز غدیر به مناسبت های ماه ذی الحجه از جمله نزول آیات تطهیر، ‌هل اتی، ‌مباهله و واقعه حره اشاره کرد و بیان داشت: 22 ذی الحجه سالروز شهادت میثم تمار است همان کسی که ماندگاری نام او به واسطه دفاع از حریم ولایت و عدم دست کشیدن از آرمان ها و ارزش های دینی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اهمیت توجه به مباحث اخلاقی و تزکیه درونی افزود: آخرین روز ماه ذی الحجه پایان سال قمری است و همه ما باید نسبت به حسابرسی از عمر یک ساله خود دقت نظر داشته باشیم و طوری زندگی کنیم تا توان پاسخگویی در قیامت برای ما آسان شود.

 

حجت الاسلام شکریان اضافه کرد: باید برای حرف هایی که می زنیم نیز دقت داشته باشیم و مراقب گفتار و رفتار خود باشیم  تا حرفه ای ما آلوده به دروغ، ‌تهمت، ‌بیهوده گویی و امثال آن نشود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به کتاب مجموعه رهنمودهای مقام معظم رهبری به مدیران آن را نمونه کاملی برای اجرای صحیح فرهنگ مدیریت در کشور عنوان کرد و بیان داشت: قبول مسؤولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی از یک منظر مایه مباهات و افتخار است و از سویی دیگر بار سنگینی که محصول رشادت ها و جان فشانی های شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر لزوم توجه مدیران به خودسازی و تزکیه نفس تاکید کرد و اظهار داشت: ترس از خداوند، ‌پرداختن به معنویات، تهجد در شب، ‌انس با قرآن دوری از اشرافی گری، جدیت در کار، ‌خودآگاهی، ‌تقوا و طهارت و علم به نقاط قوت و ضعف در کارها از ویژگی های مدیران در جمهوری اسلامی در بیان مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه همه مسؤولان نظام قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که خدمت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مدال افتخار بزرگ است مدالی که ملت بزرگ ایران آن را بر گردن دولتمردان آویختند، ادامه داد: در این مسیر باید از فرصت خدمت گذاری که به برکت انقلاب و خون شهدا ایجاد شده به خوبی بهره گرفته شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، گفت: دشمنان اسلام با پی‌بردن به نقش ولایت فقیه در جهان اسلام با استفاده از انواع دروغ‌ها و ایجاد فتنه‌های مختلف درصدد از بین بردن این اصل مهم هستند اما هر بار با هوشیاری و دقت نظر ملت ایران اسلامی و درایت مقام معظم رهبری به هدف خود نمی رسند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رهبری مدبرانه حضرت آیت الله خامنه ای و هوشیاری و بصیرت اقشار مختلف جامعه و مسؤولان خدمتگزار به‌عنوان یک کشور تأثیر گذار منطقه و جهان به شمار می‌رود و در عناوین مختلف علمی و تکنولوژی رتبه‌های برتر جهانی را به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان این که ولایت مداری شاخصه اصلی ملت ایران اسلامی است، گفت: مدیران باید با بهره گیری از رهنمودهای گرانقدر رهبری هعظم انقلاب در راستای پیشبرد امور نظام اسلامی گام بردارند.

 

سعید قربانی، مسؤول دارالقران الکریم اداره کل تیلیغات اسلامی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد خوب فعالیت های قرآنی در استان افزود: در بخش آموزش قرآن کریم مازندران نسبت به سایر استان ها به دلیل هم افزایی و همسو بودن مدیران و مجموعه های زیربط و همچنین بکارگیری خردجمعی،‌ در جایگاه بالاتری قرار دارد.

 

وی در ادامه به بررسی ابلاغیه های فعالیت های قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری و تا کنون 16 دوره مهارت های زندگی قرآنی در راستای ترویج سبک زندگی مدنظر مقام معظم رهبری در استان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در ؤموسسات و مراکز قرآنی انجام شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات