۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۲۵۶۵۰
استاد حوزه علمیه:

ولایت عامل نجات بخش انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر این‌که کلید واژه ورود به نماز، روزه، زکات و حج واقعی ولایت است، گفت: حج بی ولایت حجی ناقص است و حج مورد توجه ائمه معصومان نخواهد بود.
ولایت عامل نجات بخش انسان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شریعت زاده خراسانی استاد حوزه علمیه، شامگاه سه شنبه 22 مهر در  مسجد روحانی که به مناسبت دهه ولایت و امامت (ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه عظیم ولایت و غدیر، افزود: در روایتی از امام محمد باقر(ع) اسلام بر پایه 5 اصل مهم نماز، زکات، حج، روزه و ولایت پایه گذاری شده که مقوله ولایت بر سایر اصول برتری دارد.

 

وی با بیان این‌که «کلید ورود به تمام اصول، ولایت است» گفت: در این خصوص همچنین در روایتی از امام رضا (ع) ایشان امامت و ولایت را از شروط توحید بیان می‌کنند که اگر این جایگاه نادیده گرفته شود در واقع به توحید بی توجهی شده است.

 

حجت الا سلام شریعت زاده، با تاکید بر این‌که «کلید واژه ورود به نماز، روزه، زکات و حج واقعی ولایت است» تصریح کرد: حج بی ولایت حجی ناقص است و حج مورد توجه ائمه معصومان نخواهد بود.

 

وی بر ضرورت پاسداشت غدیر در تمام عرصه‌ها تاکید کرد و افزود: اگر شیعه با تمام وجود به غدیر و جایگاه عظیم امام علی (ع) معتقد است باید این فرهنگ پاسداشته و ترویج داده شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که «کسانی که در این عرصه فعالیت و به تولید آثار ارزشمند می‌پردازند ادامه دهنده راه علامه امینی هستند» اظهار داشت: در مقابل موجی که وهابیت علیه شیعه ایجاد کرده است تولید آثاری در این زمینه بسیار ارزشمند و شایسته است.

 

وی به توزیع 5 میلیون جلد کتاب ضد شیعی در موسم حج از سوی وهابیون اشاره و افزود: مشکل اصلی وهابیون با شیعه نیست بلکه با حرکت سریع تشیع در جهان است و امروز در گوشه گوشه آفریقا به برکت وجود طلبه‌ها آمار گرایش به اسلام بیش از گذشته در حال افزایش است./9596/پ202/ب4

ارسال نظرات