۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۲۵۶۵۶

نشست علمی اقتصاد بدون ربا در دانشگاه تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی «اقتصاد بدون ربا؛ بررسی نظام بانکی کشور پس از انقلاب و گستره ربوی بودن آن» در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد.
بانکداري اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی «اقتصاد بدون ربا؛ بررسی نظام بانکی کشور پس از انقلاب و گستره ربوی بودن آن»، عصر امروز در سالن جوزی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با حضور حجت الاسلام مصباحی مقدم، دکتر سبحانی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دکتر توتونچیان، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر اقتصاد اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست مستند فاکتور صوری به کارگردانی سید مهدی کرباسی و تولید موسسه سفیر فیلم اکران شد و پس از آن، سبحانی به سخنرانی درباره اقتصاد ربوی و  پرداخت.

 

سپس در میزگردی با حضور حجت الاسلام مصباحی مقدم و توتونچیان با موضوع «اقتصاد ربوی و گستره آن در اقتصاد کشور»، طرفین به بیان ایده ها و نظرات خود در این حوزه پرداختند.

 

بر اساس این گزارش، وسعت معاملات صوری آیا به عنوان یک معضل جدی در بانکداری ایران، تصویب و دریافت جریمه دیرکرد پرداخت وام ها به رغم مخالفت مراجع، آیا بانکداری که مولود نظام سرمایه داری است زمینه اسلامی شدن دارد یا نه از محورهای این میزگرد بود و در پایان به سوالات حضار در این زمینه پاسخ داده شد.

 

در پایان این نشست، با حضور حجت الاسلام مصباحی مقدم و توتونچیان از صاحبان سه مقاله برگزیده در حوزه اقتصاد اسلامی و نیز عوامل تولید مستند فاکتور صوری تقدیر به عمل آمد./805/پ203/ب4

ارسال نظرات