۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۲۵۸۵۶
در راستای ساماندهی عزاداری های حسینی؛

ستاد عاشورایی در شهرستان نور تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نور از تشکیل ستاد عاشورایی در راستای ساماندهی عزاداری های امام حسین(ع) در این شهرستان خبرداد.
امام حسين

حجت الاسلام علی آزادیان، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با بیان این که ستاد عاشورایی با محوریت اداره تبلیغات اسلام شهرستان نور تشکیل شده است، گفت: در این ستاد شورای هیأت های مذهبی، کانون مداحان و شاعران مذهبی، کارشناس فرهنگی و قرآنی و تشکل هایی دینی اداره تبلیغات اسلامی نور عضویت دارند.

 

وی هدف از تشکیل ستاد عاشورایی را در راستای جلوگیری از آسیب های مذهبی و دینی در ماه محرم برشمرد و بیان داشت: هدف از تشکیل این ستاد برنامه ریزی و ساماندهی برای هرچه بهتر برگزار شدن عزاداری امام حسین(ع) در ایام گرانقدر محرم و صفر بوده است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور ادامه داد: با تشکیل این ستاد از شبهات جلوگیری خواهد شد و در مراسم عزاداری و سوگواری در دهه های محرم حفظ ارزش والای امام حسین(ع) و خواندن سرود و اشعار مذهبی در مقام اهل بیت(ع) در مساجد پیگیری جدی را به همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام آزادیان تصریح کرد: با برنامه های ویژه و بازدید از هیأت های مذهبی از سوی ستاد عاشورایی و حمایت اداره تبلیغات اسلامی، نظارت کامل در سوگواری و عزاداری های شهرستان نور انجام می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام 150 مبلغ در شش ماه اول سال 93 در شهرستان نور خبرداد و گفت: این تعداد مبلغان به منظور بیان احکام دین و معارف اهل بیت معصومین(ع) و در راستای تبیین سیره علمی، فضایل اخلاقی و معنوی حضر ولی عصر(عج)، مسأله مهدویت و اقامه نمازجماعت به مناطق مختلف فاقد روحانی اعزام شدند.

 

حجت الاسلام آزادیان با اشاره به رشد بیست درصدی اعزام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزود: فرهنگ سازی برای اقامه نمازاول وقت به جماعت و تحلیل علمی تحریفات و تبیین جدی مسائل خرافی و عرفان های دروغین از دیگر اهداف اعزام مبلغان بومی و غیر بومی به مناطق شهری و روستایی فاقد روحانی است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور افزود: اقامه نماز جماعت، بیان احکام، پاسخگویی به سؤوالات شرعی و برگزاری کلاس آموزش قرآن از جمله فعالیت‌های مهم فرهنگی و مذهبی روحانیان اعزامی بوده است./1314/ ت303/ب1

ارسال نظرات