۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۲۶۰۸۳
حجت الاسلام راستگو:

مبلغان فضائل ائمه اطهار را برای مردم بازگو کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راستگو با بیان این‌که محتوای تبلیغ در ماه محرم باید حول عاشورا و کربلا و امام حسین(ع) باشد، ‌گفت: مبلغان باید فضائل و کمالات ائمه را برای مردم بیان کنند.
حجت الاسلام محمدحسن راستگو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن راستگو در کارگاه آموزشی طرح تبلیغی نسیم بهشت در مجتمع کوثر در جمع مبلغان با توجه به ویژگی‌های جلسات محرم گفت: نباید فضای جلسات تبلیغی برای کودکان در محرم کاملا سیاه باشد بلکه باید از تنوع و جذابیت برخوردار باشد.

 

 

وی ادامه داد:‌ همان‌گونه که در دو صفحه از قرآن رنگارنگی موج می‌زند و سیاهی و یکنواختی در قرآن وجود ندارد ما در مجلس عزا گریه می‌کنیم و منبر می‌رویم ولی سعی می‌کنیم متفاوت باشد.

 

 

حجت الاسلام راستگو با بیان این‌که محتوای تبلیغ در ماه محرم باید حول عاشورا و کربلا و امام حسین(ع) باشد افزود: بهترین محتوا برای جلسات محرم استفاده از فرمایشات امام حسین(ع) و در غالب ابزارهای مجسم و فرمایشات ائمه اطهار(ع) درباره ایشان است.

 

 

وی با اشاره به این‌که اشعار مدح و مصیبت غیر از عزا وسینه‌زنی است اظهار داشت: مدح خوبی‌ها تلقین خوبی است و احساس دوستی نسبت به مظلوم ایجاد می‌کند، مبلغان باید فضائل و کمالات ائمه را برای مردم بیان کنند و با خوبی‌ها آشنا کنند.

 

 

حجت الاسلام راستگو در ادامه بیان داشت: فرهنگ ادبیات فارسی ما مملو از بهترین آرایه‌های ادبی است ولی بعضی از مداحان از خواننده‌های لس‌آنجلس تبعیت می‌کنند، به گفته امام خمینی(ره) باید عزاداری‌های سنتی احیا شود.

 

 

وی در پایان گفت: یک مبلغ باید شناختی از خود، خدا، مخاطب، روش‌های تبلیغی ومحیط داشته باشد تا بتواند در کار تبلیغ موفق باشد./809/پ202/ب4

ارسال نظرات