۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۲۶۴۶۰
در آستانه ماه محرم؛

دوره آموزشی مبلغان شهرستان محمودآباد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ماه محرم دوره آموزشی مبلغان شهرستان محمودآباد برگزار شد.
مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، دوره آموزشی مبلغان مساجد و حسینیه های شهر محمودآباد در آستانه ماه محرم در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام  شکرالله علی زاده، استاد حوزه علمیه در این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت سوگواری اهل بیت(ع) در تاریخ تشیع، گفت: همه توقع دارند که خیلی ماورایی و منطقی صحبت کنند که همه مسائل دین را یک طرف می گذارند و می گویند که ما هرچه داریم  از همین سر و سینه زدن ها و از همین جلسات است. 

 

این مبلغ دینی شهرستان محمودآباد با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب سال ها است که در جهت تضعیف مبانی دینی ما تلاش می کنند، ادامه داد: به همین منظور در جهت تخریب باورهای دینی ما گام بر می دارند.

 

حجت الاسلام علی زاده با اشاره به آسیب های موجود در عزاداری ها، تصریح کرد: خطرناک ترین آفت عزاداری امام حسین‌(ع) تحریف هدف آن بوده و حکمت عزاداری امام حسین‌(ع) با حکمت شهادت ایشان یکی است.

 

وی گفت: تحریف هدف عزاداری تحریف هدف شهادت امام حسین(ع) بوده که باید مراقب و هوشیار باشیم که چگونه عزاداری می کنیم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که تبلیغ دین و سیره اهل بیت(ع) در رأس همه امور است و برای حفظ و تقویت اعتقادات باید تبلیغ صحیح انجام گیرد، خاطرنشان کرد: اصلی ترین وظیفه یک مبلغ ترویج فلسفه شهادت حضرت سیدالشهدا‌(ع) است.

 

حجت الاسلام علیزاده ماه محرم را فرصت خوبی برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: مبلغان دین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که شور حسینی همراه با شعور و معرفت عاشورایی همراه باشد.

 

وی با اشاره به این که شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و برگزاری برنامه های دینی در ماه محرم به فرهنگی والا در بین مردم تبدیل شده است که هیچ گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد و برای همیشه تاریخ ادامه خواهد داشت، گفت: در برگزاری برنامه های ماه محرم باید به مسأله بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردم پیرامون جایگاه والای امام حسین(ع) و اهداف ارزنده قیام عاشورا توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام علی زاده بیان این که امام حسین(ع) در راه پایداری دین مبین اسلام و ترویج ارزش ها دست به این قیام ارزنده زد، گفت: ما نیز وظیفه داریم به اندازه توان خود در راستای ترویج ارزش های والای دینی تلاش کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات