۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۲۲۶۹۶۷

مراسم بزرگداشت استاد مولایی در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت استاد مولایی از اساتید برجسته قرآن کشور در تهران برگزار شد.
قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هوشنگ بادپا قاری برجسته قرآن کریم در مراسم یادبود ابراهیم فرزیب پور معروف به استاد مولایی که سه شنبه 29 مهرماه در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: نام استاد مولایی برای شاگردانش به معنی تلاوت شایسته و نیکوی قرآن است و شیوه کار استاد مولایی بود.



قاری برجسته قرآن کریم افزود: در آن زمان به دلیل اینکه من به شیوه استاد عبد الباسط قرآن تلاوت می کردم در مدرسه نمره انضباط پایین داشتم، چرا که رژیم وقت سبک استاد عبد الباسط را ممنوع کرده بود، اما مقام معظم رهبری شیوه استاد عبد الباسط را نیکو و پسندیده می دانستند برای همین این موضوع باعث افتخار من بود.


بادپا افزود: استاد مولایی بیش از هرچیز دیگری به قرائت قرآن اهمیت می داد و همه شاگردانش او را به نام استاد قرائت قرآن می شناسند. اگر می خواهیم به قرآن عمل کنیم باید قرآن بخوانیم، آنها که از متن فرمان خدا غافل هستند فکر می کنند که قرائت قرآن مقدمه است و تفسیر قرآن مهم تر از قرائت قرآن است.


وی ادامه داد: استاد بیش از همه قرآن می خواند و جلسه او مثل بهشت بود که چشمه و نهر آن شور و شوق همه بچه ها بود. استاد همانند کوهی با قله سفید پر از بارش و رحمت بر بالای جلسه قرآن می نشست و نسیم بزرگی استاد قلب همه را نوازش می کرد و پیام استاد این بود که ما باید به اصل برگردیم و قرائت قرآن اصل همه چیز است.

 

قاری قرآن کریم با بیان خدمات ارزنده استاد مولایی خاطرنشان کرد: استاد افزون بر اینکه شاگردان بسیاری تعلیم و تربیت کرد ذره ای در این زمینه کوتاهی نکرد و این بزرگ مرد بی ریا همه آنچه را از فضل و چشمه معنوی قرآن آموخته بود منتقل کرد. استاد در زمینه توزیع و نشر، خدمات اجتماعی و انسانی از هر حیث نمونه بود و انسان با فضیلتی که هر خدمتی انجام می داد کسی مطلع نمی شد و ایشان صندوق نیکان را راه اندازی کرده بودند و به فقرا کمک می کرد، همچنین ایشان در ماه پرفیض رمضان بچه ها را به خواندن نماز شب و استغفار راهنمایی می کرد.


در بخشی از این مراسم کلیپی از استاد مولایی پخش شد که وی قاریان قرآن را وصیت به شیوه صحیح قرائت قرآن کردند، اینکه قاریان قرآن می بایست طوری کلام خدا را به مردم انتقال دهند که اگر خوف خدا در آن بود، محزون باشد و اگر خواستند بهشت را در نظر مردم جلوه دهند، زیباتر تلاوت کنند.


در ادامه این مراسم که با حضور شخصیت های مهم قرآنی کشور از جمله لاله افتخاری عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس، محمدتقی میرزاجانی، رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن برگزار شد، قاریان برجسته قرآن از جمله کریم منصوری به تلاوت قرآن پرداختند.


گفتنی است که استاد ابراهیم پورفرزیب معروف به «مولایی» بعد از ظهر روز سه‌شنبه 22 مهر‌ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت./818/پ202/ب4

ارسال نظرات