۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۲۷۰۴۳
استاد حوزه علمیه قم:

مخاطب شناسی مهم ترین مهارت مبلغ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: مبلغ باید ابتدا مخاطب خویش را بشناسد و از جایگاه اجتماعی او آگاه باشد تا بتواند مناسب با سن و موقعیت مخاطب خویش سخنرانی کند.
مخاطب شناسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی ابراهیمی، استاد حوزه علمیه قم و معاون مؤسسه تخصصی امیر بیان استان لرستان، صبح امروز، در مراسم گردهمایی مبلغان استان لرستان که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان برگزار شد،با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ فرهنگی در جامعه امروز گفت: ما باید در برابر این اقدامات دشمن فعالیت کنیم.

وی با بیان این که با دست خالی نمی شود با دشمن جنگید، بیان داشت: بهترین سلاح در برابر دشمان امروز، سلاح بیان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید براین که میکروفن از هر سلاحی کوبنده تر است، افزود: مبلغان اعزامی باید مسلط به علوم دینی باشند و قدرت بیان مطالب را داشته باشند.

وی با اشاره به این که شبکه های ماهواره ای در روز بیش از برنامه های فراوانی پخش می کنند، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از تولید این برنامه های ماهواره ای، براندازی مهم ترین کانون جامعه یعنی همان خانواده است.

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر هوشیاری خانواده ها در برابر توطئه های دشمن، یادآور شد: حوزه های علمیه و مبلغان در این راستا مسؤولیت سنگینی بر دوش دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی ایام محرم را بهترین فرصت برای آگاه سازی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان در برابر توطئه های دشمن و اثرات منفی برنامه های ماهواره ای بیان کرد و گفت: مبلغان اعزامی باید با بیان دلیل و منطق مخاطب خویش را اگاه سازند.

وی در ادامه با تأکید بر تبلیغ در این راستا بیان داشت: تبلیغ مهم ترین رسالت طلبه است؛ تبلیغ همان علم می باشد که نیازمند آموزش است.

معاون مؤسسه تخصصی امیر بیان استان قم با بیان این که تبلیغ نیازمند تمرین و مهارت لازم است، سخنرانی، نوشتاری، مشاوره، تبلیغ چهره به چهره، پرسش و پاسخ و روایت گری را ازجمله عرصه های گوناگون تبلیغ دین بیان کرد.

وی در ادامه با تأکید بر تقویت فن بیان مبلغان، یادآور شد: مبلغ برای این که بیان خوبی داشته باشد، باید با مبانی نظری و روش سخنرانی آشنا باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی انگیزه سازی در سخنرانی را مهم ترین مهارت یک مبلغ بیان کرد و افزود: مبلغ باید ابتدا مخاطب خویش را بشناسد و از جایگاه اجتماعی او آگاه باشد تا بتواند مناسب با سن و موقعیت مخاطب خویش سخنرانی کند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات