۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۲۷۰۸۹
جامعه روحانیت مبارز آذربایجان:

آیت الله مهدوی کنی پاسدار حریم تشیع بود

خبرگزاری رسا ـ جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی در پیامی تأکید کرد: آیت الله مهدوی کنی یکی از برجسته ترین پاسداران حریم مقدس تشیع و مرزبانان آگاه اسلامی بود.
تصاويري از مرحوم آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی با انتشار پیامی ارتحال آیت الله مهدوی کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت و از درگاه خداوند سبحان برای روح آن مجاهد نستوه علو درجات و برای بازمانده ها صبر جمیل مسألت کرده است.


در این پیام آمده است: آیت الله مهدوی کنی یکی از برجسته ترین پاسداران حریم مقدس تشیع و مرزبانان آگاه اسلامی بود که سال های متمادی در عرصه های مختلف اسلام و انقلاب با اقتدار کامل و هوشیاری تمام منشا خدمات ارزشمند و گرانسنگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می آمد.


در پیام جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که آیت الله مهدوی کنی یار دیرین امام راحل (ره) و پشتوانه فکری رهبر معظم انقلاب بوده است، تأکید شده است: این عالم عالی‌قدر با پرورش عالمان وارسته در مکتب متعالی امام صادق (ع) گام های مفیدی برداشته است .


جامعه روحانیت مبارز استان آذربایجان شرقی ضایعه جبران ناپذیر فقدان این فقیه ربانی را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان و همچنین مردم ولایتمدار استان تسلیت گفته و از درگاه با عظمت پروردگار سبحان برای روح بلندپایه مجاهد نستوه، آمرزش و علو درجات و برای بازمانده ها صبر جمیل مسئلت کرده است.


گفتنی است، ادارات، نهادها و ارگان های مختلف دولتی و غیردولتی استان آذربایجان شرقی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای ارتحال آیت الله مهدوی کنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفته اند.

 

آیت الله مهدوی‌کنی تکیه گاه نیروهای دلبسته به انقلاب بود

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در پی ارتحال جانسوز مرحوم آیت الله مهدوی کنی در پیام تسلیتی اعلام کرد: ارتحال جانسوز عالم ربانی، فقیه بصیر و یار دیرین امام و رهبری و مجاهد بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله مرحوم مهدوی کنی (رحمت الله علیه)، موجی از اندوه و غم را، در قلوب میلیون ها عاشق خاندان اهل بیت(ع) و دوستداران انقلاب اسلامی به وجود آورد و ایران را در آستانۀ فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام)، غرق در عزا و ماتم کرده و به سوگ نشاند.

 

این پیام تصریح کرده است: ایشان حقیقتاً یاوری صدیق برای نظام و رهبری و انقلاب بودندو خدمات کم نظیر و بعضاً بی نظیر به انقلاب و کشور در مقاطع حساس و بحرانی مختلف داشتند. بدون تردید خدمات این یار سفرکرده از اذهان ملت فهیم و رشید ایران ، هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

 

آیت الله مهدوی کنی تکیه گاهی استوار و استوانه ای عظیم برای نیروهای دلبسته به انقلاب و امام (ره) و رهبری بودند که قطعا از این به بعد، نبود این بزرگوار بیش از پیش در میان انقلابیون و مردم متعهد و متدین محسوس خواهد بود. اخلاص، ساده‌زیستی، فداکاری، عشق به امام و شهدا و ولایتمداری و تبعیت ایشان از ولایت مطلقه فقیه و مقام معظم رهبری کاملاً در وجود ذی قیمت و مبارک ایشان متبلور و مشهود بود.

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی رحلت جانگداز این فقیه بصیر، به ساحت قدسی حضرت ولی الله الاعظم «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مقام معظم رهبری «مد ظله العالی»، مراجع عظام، حوزه های علمیه و همه امت بزرگ اسلامی خصوصاً محضر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، تسلیت و تعزیت عرض می کند./935/د101/ب4

 

ارسال نظرات