۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۲۷۲۵۵
امام جمعه نور:

ترویج بدعت و خرافه با هدف تضعیف عزاداری حسینی صورت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که امروز نسل جوان با دنیایی از شبهاتی که دشمنان علیه دین و مبانی اسلامی ایجاد کردند روبرو است، گفت: منبر ماه محرم فرصتی برای رفع شبهات ایجاد شده در مبانی دینی ما است.
امام جمعه نور

حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با بیان این که ماه های محرم، صفر و رمضان فرصت های طلایی برای نشر معارف اسلامی و ترویج اندیشه های والای نبوی و علوی است، گفت: روحانیت همواره به عنوان مشعل داران هدایت از این فرصت ارزنده برای ترویج معارف اهل بیت(ع) استفاده شایانی داشتند.

 

وی با اشاره به این که مبلغان باید زبان نسل امروز را به خوبی درک کرده و با مجهز شدن به آموزه های عمیق اسلامی، تسلط بر پرسش های روز و شبهات مختلف پاسخگوی سؤوالات نسل جوان باشند، بیان داشت: مبلغان باید به پاسخگویی شبهاتی که نسل جوان جامعه را در معرض خطر و آسیب قرار داده است بپردازند.

 

امام جمعه نور تصریح کرد: امروز جوانان این سرزمین به سبب دستیابی به ابزارهای مختلف رسانه ای با موجی از شبهات جدید روبرو هستند که اگر روحانیت و مبلغان از فرصت طلایی ماه محرم برای رفع و دفع شبهات اقدام نکنند چه بسا که انبوه این شبهات به سست کردن پایه های اعتقادی نسل جوان ما منجر شود.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که سوگواری امام حسین(ع) به عنوان یکی از سرمایه های گرانمایه بین نسلی شیعه به حساب می آید، افزود: در تاریخ علما و دانشمندان شیعه و مجموعه شیعیان تلاش کردند تا اصالت سوگواری امام حسین(ع)، خالصانه بودن و اثرگذاری آن را حفظ کنند.

 

وی با اشاره به این که در دوران معاصر بر اثر تأثیرگذاری مجالس امام حسین(ع) بر روند سیاسی جوامع و پیروزی انقلاب اسلامی تحت پرچم حسینی و با شعار عاشورایی امام راحل، دشمنان را به این فکر انداخت تا با این سنت حسنه و عنصر اثرگذار سیاسی به مقابله بپردازند، گفت: تجربه نشان داده است دشمنان قدرت از بین بردن و حذف سوگواری امام حسین(ع) را در آیین های اسلامی ندارند و به همین دلیل به دنبال تهی کردن عزاداری از حقیقت و از طرفی آمیخته کردن محافل و مجالس عزای حسینی به خرافات هستند.

 

امام جمعه نور ادامه داد: مبلغان باید تلاش کنند ضمن تأثیرگذاری سوگواری امام حسین(ع) در روند ترویج ارزش های اخلاقی و معارف اسلامی در جهت زدودن خرافات در این مجالس ارزشمند گام بردارند.

 

حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: اگر محرم و عزای حسینی آن گونه که باید و شاید محفوظ بماند دنیای معاصر هم تحت تأثیر شگرف این واقعه طلایی قرار گرفته و آشنایی بیشتر با مکتب تشیع روی خواهد آورد.

 

وی گفت: آن ها که در فضای رسانه ای ابعاد منفی عزاداری، ضعف های آن، خرافات و بعضی اقدامات نابخردانه در درون عزاداری ها مانند قمه زنی برجسته کرده و در رسانه های بین المللی در چشم مردم دنیا قرار می دهند که به دنبال تضعیف جایگاه محرم، عاشورا و عزاداری هستند.

 

امام جمعه نور با بیان این که هوشیاری مردم مسلمان و عزاداری نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه های دشمن خواهد داشت، ادامه داد: باید شور حسینی همراه با شعور انقلابی حسینی همراه باشد تا زمینه گسترش درس های عاشورا را در جامعه فراهم کند و باعث عبرت آموزی بیشتر جامعه اسلامی از آن قیام باشکوه شود./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات