۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۲۷۴۵۵
امام جمعه بوشهر:

آیت الله مهدوی کنی ولایتمداری خود را ثابت کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر با تاکید بر پر محتوا سازی مراسم های عزاداری گفت: مراسم حضرت ابا عبدالله مدرسه معرفت، ایمان و تقوا است؛ حفظ شئون اسلامی در مراسمات مهم است که متاسفانه در برخی از مراسم ها دیده می شود اموری رخ می دهد که با شئون اسلامی و مکتب امام حسین(ع) همخوانی ندارد.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه بوشهر با اشاره نشانه های خوف الهی در انسان گفت: خوف الهی نشان از معرفت و عظمت خداوند است، زمانی انسان جاهلانه از چیزی می ترسد و زمانی هم انسان عالمانه از چیزی خوف دارد.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خوف الهی انسان نشان از معرفت بالای و عرفان انسان دارد، اظهار داشت: خوف الهی متولد شده از معرفت انسان و برخواسته از علم و دانش الهی انسان است، انسانی که خوف الهی دارد خود را می شناسد و می داند که دام شیطان برای همگان گسترده شده و گناه در محضر خدا رسوایی است و در آخرت گرفتار عذاب الهی خواهد شد؛ خوف الهی برای انسان مجموعه ای از معارف الهی بیسار ارزشمند است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خصوص تولید علم در کشور گفت: اگر کشوری خودکفایی نداشته باشد، قطعا از همین مسیر کشورهای جهان سلطه آن را زیر فشار قرار می دهند و به خاطر نیازمندی های علمی، موجب وابستگی کامل آن کشور می شود و استقلال، اقتصاد و فرهنگ آن کشور از بین خواهد رفت.

 

وی تاکید کرد: علم موجب قدرت و اقتدار در صحنه های بین المللی، رفاه و آسایش، تولید ثروت و پیشرفت می شود به همین دلیل باید در دانش بنیان، چرخه تولید علم را گسترش دهیم.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر در خصوص اینکه ایران اسلامی باید اتکا به منابع روی زمین باشد، گفت: مسؤولان باید به هوش و استعداد به نخبگان انسانی اعتماد داشته باشند، نه به منابع زیرزمینی که جریانی پرنوسان دارد، مثل نفت که مدیریت اقتصاد بین الملل آن دست جهان سلطه است.

 

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر ما اقتدار، قدرت و برنامه ریزی را بر عرصه های اقتصادی تکیه کنیم قطعا جهان سطله به خاطر آن شبکه مافیایی و اختاپوسی که دارد با ایجاد تنگاهای اقتصادی، کشور را تحت فشار قرار خواهد داد اما اگر اقتدار ما به منابع انسانی خود باشد همانطور که در دفاع مقدس بود، قطعا جهان سلطه نمی تواند فشاری بر ما وارد کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با نخست وزیر عراق گفت: وضعیت فعلی عراق و منطقه نتیجه سیاسیت غیر مسؤولانه برخی کشورها در سوریه، منطقه و عراق است و آن کشورها مشخص هستند و کشورهای سرسپرده منطقه که از تروریست ها حمایت کردند و می کنند.

 

وی ادامه داد: کشورهای انگلیس و رژیم اشغالگر قدس داعش را ایجاد کردند و کشورهای منطقه هم حمایت کردند و در حال حاضر که موجب بی آبرویی آنان شده، داعیه مبارزه با این گروه ها را دارند، که در اصل این کار هم صادق نیستند و هم­اکنون که در تنگنا قرار گرفتند به دروغ ادعای مبارزه با آن می کنند.

 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: در آماری که از سوریه منتشر شده، 10 بار جنگنده های ائتلاف برای مبازه با داعش عملیات ناموفق داشته اند و در حالی که ارتش سوریه 100 عملیات داشته است.

 

وی اضافه کرد: اگر شما در مبارزه با داعش و گروهای تروریستی صادق هستید، باید این گروه تضعیف می شدند درحالی که این گروه ها بعد از تشکیل این ائتلاف گسترده تر شدند.

 

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله مهدی کنی، به ویژگی های بارز این عالم ربانی اشاره کرد، و بیان داشت: از ویژگی های آیت الله مهدوی کنی اسلامیت، اسلام خواهی مکتب اهل بیت(ع)، استقامت و پایداری، ولایت مداری، ساده زیستی، مردم داری، تشکیلاتی و سازمانی بودن است که تمام وجود خود را فهم و اجرای اسلام در جامعه گذاشت، به همین خاطر در بین روحانیت و مردم محبوبیت داشتند.

 

امام جمعه بوشهر گفت: مجاهدت از دیگر خصوصیات آن حضرت بود که با تمام توان هم در دوره ستم شاهی و هم در دوران بعد از انقلاب با تمام توان در خدمت نظام بود و در تمام دوران ها یک لحظه نشکست و عقب نشینی نکرد و در همه عرصه ها حاظر و موفق بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تربیت جوانان را مهم خواند، و گفت: در تربیت نوجوانان وقت بگذارید، جهان سلطه به دنبال سیر منابع انسانی در ایران است به ویژه در نوجوانان و جوانان. همان طور که در فکر رفاه، آسایش و آموزش هستید به دنبال مهمترین مسئله که تربیت این عزیزان است هم باشید.

 

وی ادامه داد: باید کوشش کرد و با برنامه ریزی صحیح هم درخانه و هم در محیط های اجتماعی، این عزیزان را مورد حمایت قرار داد تا در مسیر بزرگی حرکت کنند که جامعه آینده ما منوط به بزرگی اینان است.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر بیان داشت: یکی از اموری که می تواند این نوجوان را در مسیر صحیح قرار دهد، بسیج دانش آموزی است، حضور در بسیج دانش آموزی و برنامه های که بسیج دارد، موجب رشد علمی، سیاسی و بصیرتی آنها است.

 

امام جمعه بوشهر با تشکر از همه کسانی که در ماه محرم فعالیت می کنند، گفت: از همه کسانی که در ماه محرم چراغ و شعله نور حضرت ابا عبدالله حسین(ع) را در فضای جامعه روشن کردند تشکر می کنم و الحمدالله در سطح استان مشاهده می کنیم همه نیروهای فرهنگی آماده هستند که فضای این استان را مثل همیشه حسینی کنند و حسینی نگه دارند.

 

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: اگر نام حسین در جامعه باشد اسلام هم است و هرجا حسین باشد اسلام نام محمدی(ص) هم وجود دارد و هر جا حسین نباشد از اسلام هم خبری نیست.

 

امام جمعه بوشهر با تاکید بر پر محتوا ساختن مراسم های عزادری گفت: مراسم حضرت ابا عبدالله مدرسه معرفت، ایمان و تقوا است؛ حفظ شئون اسلامی در مراسمات مهم است که متاسفانه در برخی از مراسم ها دیده می شود اموری رخ می دهد که با شئون اسلامی و مکتب امام حسین(ع) همخوانی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان درباره اختلاط زن و مرد در مراسم های عزاداری، بیان داشت: مسئله ای که در برخی از مراسم های دیده می شود و تذکر می دهند،اختلاط زن و مرد است و گاها هم بدحجابی دیده می شود.

 

وی افزود: شب تاسوعا و عاشورا شب تعهد است که با خون حسین عهد ببندیم که حسینی زندگی کنیم نه خدای نکرده گناه صورت گیرد./833/پ201/ب

ارسال نظرات