۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۲۲۸۰۴۰
در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد؛

مجموعه چهار جلدی کتاب «مفتاح هدایت» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه چهار جلدی کتاب مفتاح هدایت که شامل قرآن کریم، نهج‌البلاغه، مفاتیح‌الجنان و صحیفه سجادیه است شب گذشته در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد از سوی به نشر رونمایی شد.
مفتاح هدايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجموعه چهار جلدی کتاب «مفتاح هدایت» که شامل قرآن کریم، نهج‌البلاغه، مفاتیح‌الجنان و صحیفه سجادیه است در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ناشران کتاب ایران در غرفه به نشر رونمایی شد.

 

جواد محمد زاده مقدم، مدیرعامل شرکت به نشر در این مراسم بابیان این‌که نمایشگاه کتاب مشهد پتانسیلی است که باید به آن توجه کرد، گفت: به نشر مجموعه‌ای است که برای زائران بیست‌میلیونی امام رضا (ع) فعالیت می‌کند و باید بهترین و عالی‌ترین پیام‌ها را به مخاطب منتقل کند.

 

وی با تأکید بر این‌که تولیت آستان قدس رضوی اعتقادی به فعالیت‌های ویترینی و پر سروصدا ندارند، عنوان داشت: عرضه کیفی آثار جزء اولویت‌های اصلی به نشر به شمار می‌رود که با تکیه به این اعتقاد، شبکه توزیع به نشر باید مجرای انتقال بهترین آثار نشر باشد.

 

مدیرعامل به نشر با تأکید بر این‌که یک کتاب باید هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ محتوایی برتر باشد، ادامه داد: باید تلاش کرد تا از انتشار کتاب‌های زرد در حوزه دین جلوگیری شود زیرا متأسفانه بسیاری از ناشران تنها با دید درآمدزایی و بالا رفتن فروش کتاب‌ها را به چاپ می‌رسانند درحالی‌که فروش مرحله دوم در چاپ یک کتاب است.

 

وی بابیان این‌که عرضه کتاب‌های متفاوت و نفیسی را از سوی به نشر شاهد بودیم، اظهار داشت: باید به ناشران مشهد و استان فرصت داد تا مجرای مناسبی برای ارائه آثار خود همچون به نشر پیدا کنند.

 

در ادامه، حجت‌الاسلام غلامرضا رئیسیان، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به آیه‌ای از قرآن «فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ»، گفت: در ظاهر آیه این‌گونه برداشت می‌شود که باید به طعام اهمیت داد اما در روایتی از معصوم (ع) این موضوع توسعه معنایی یافته و به‌عنوان غذای روح معنا پیداکرده است.

 

وی با تأکید بر این‌که همان‌طور که به غذای جسم توجه داریم باید به غذای روح نیز توجه داشت، ادامه داد: در استفاده از غذای روح مجاز به استفاده و مطالعه از هر کتابی نیستیم، پای هر صحبتی نمی‌نشینیم و هر علمی را فرانمی‌گیریم؛ کتاب‌ها نقش اساسی در علوم و دانش ایفا می‌کند جایگاه مهمی را از آن خود کرده است./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات