۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۲۹۳۱۵
استاد حوزه علمیه قم:

تبعیت از امام حسین ملاک خداشناسی افراد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرشفیعی گفت: هرکس به اندازه ای که با حسین(ع) است خداشناس است و هر اندازه از حسین دور است با خدا بیگانه است.
حجت الاسلام ميرشفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید محمد صادق میرشفیعی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مسجد قائم کرمان با اشاره به روایتی از رسول خدا درباره امام حسین(ع)، گفت: روزی رسول خدا در مسجد مدینه نشسته بود که امام حسین(ع) سلام کرد و رسول خدا با پسوند اباعبدالله و زینت آسمان ها و زمین جواب داد؛ شخصی پرسید حسین چگونه زینت آسمان ها است؟ رسول خدا گفت به خدا حسین من در آسمان ها محبوب تر است تا در زمین و فرمود بر عرش خدا "حسین مصباح الهدی و سفینه النجات" نوشته شده است.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم هر چه نطق می کند وحی الهی است و از روی هوا و هوس صحبت نمی کند و طبق فرموده خود پیامبر خداوند رسول خدا را چهل سال تربیت کرده و پس از آن فرمود تو بر اخلاق بزرگی هستی؛ هر چه می گوید حاصل تربیت الهی است نه این که بخواهد فرزند خود را تکریم کند.

 

حجت الاسلام میرشفیعی گفت: پیامبر در این حدیث از جایی خبر داد که هر کسی توان رسیدن به آن جا را نداشت و وقتی از عرش خبر می دهد به آسمان ها رفته است و می داند که در عرش خدا و آسمان چه می گذرد؛ بسیاری انسان ها جمله ای گران بها را بر دیوار خانه و در شهر ها نصب می کند بنابراین جمله ای که بر برترین جای خلقت نوشته شده برای خداوند مهم است.

 

وی در بیان معنای لغوی مصباح گفت: مصباح در لغت عرب به چراغی می گویند که وقتی روشن شد هیچ جای تاریکی باقی نمی ماند و به عبارتی مصباح به معنای چراغ عالم تاب است؛ خداوند کلمه مصباح را در سوره نور و آیه نور هنگام معرفی خود به کار برده است و با این کلمه خواسته است نور با عظمت خود را توصیف کند؛ بنابراین امام حسین(ع) آدرس کامل خداوند است و از راه سیدالشهدا می توان خدا شناس شد.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: هرکس به اندازه ای که با حسین(ع) است خداشناس است و هر اندازه از حسین دور است با خدا بیگانه است؛ کشتی حسین ما را به ساحل توحید می رساند و چراغ وجود او سر راه همه انسان ها از انبیا و اولیا را روشن می کند؛ ابراهیم خلیل همچنان باید در مکتب حسین درس توحید بخواند چون همچنان خداوند قابل معرفت است.

 

وی ادامه داد: ابراهیم خلیل(ع) فرزندش اسماعیل را در کنار کعبه قرار داد و قدری تشنه شد و خداوند آب زمزم برای او مهیا کرد اما علی اصغر امام حسین(ع) گلویش پاره شد؛ سیدالشهدا 72 اسماعیل قربانی کرد اما حضرت ابرهیم توفیق نیافت اسماعیل خود را قربانی کند؛ همه انبیا زائر امام حسین(ع) هستند و این یعنی همه انبیا باید در مکتب سیدالشهدا درس توحید بیاموزند.

 

این کارشناس امور دینی گفت: امام حسین(ع) چراغ عالم تاب هدایت است و نور او ستم کاران را به خوبی نشان داد و چهره حقیقی ظالمان مشخص شد و ارزش شهادت نیز در واقعه عاشورا بسیار روشن شد؛ با حادثه عاشورا همه نقاط تاریک مشخص شد تا جوانان ما بتوانند روز 13 آبان دشمن را بشناسند./9704/پ202/ب4

ارسال نظرات