۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۲۹۷۸۰
مسؤول حوزه نمایندگی آماد و پشتیبانی سپاه:

شهدا رهروان حقیقی قیام کربلا هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی آماد و پشتیبانی سپاه با بیان اینکه شهدای ما رهروان حقیقی آرمان قیام کربلا هستند، گفت: بالاترین آرزوی آنها قرار گرفتن در سایه لطف خداوند بوده که به آن دست‌یافته‌اند.
يادواره 31 شهيد روستاي غني آباد دامغان يادواره 31 شهيد روستاي غني آباد دامغان يادواره 31 شهيد روستاي غني آباد دامغان يادواره 31 شهيد روستاي غني آباد دامغان يادواره 31 شهيد روستاي غني آباد دامغان يادواره 31 شهيد روستاي غني آباد دامغان يادواره 31 شهيد روستاي غني آباد دامغان يادواره 31 شهيد روستاي غني آباد دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام علی اصغر مهرابی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران شب گذشته در یادواره 31 شهید والامقام روستای غنی‌آباد دامغان که در محل حسینیه این روستا برگزار شد با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم اظهار داشت: خداوند در آیه 111 سوره توبه مقام شهدا را درخشان توصیف کرده و تأکید دارد که مقامی رفیع تر از جایگاه شهدا وجود ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه خداوند مشتری بندگان مؤمنش است به تبیین ویژگی‌های ایمان و مؤمنان پرداخت و افزود: مرحله اول ایمان اقرار به زبان و مرحله دوم باور قلبی است آنچنان که هر چه برزبان جاری می‌کند قلبا آن را پذیرفته باشد، زیرا قلب جایگاه هدایت است، و مکمل این دو مرحله عمل اعضاء و جوارح انسان در مسیر رضای خدا است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند مشتری جان و مال کسانی است که مردان روز‌های سخت و عرصه‌های مقابله با دشمن در گرمای سوزان خوزستان یا سرمای جان‌فرسای کردستان بودند، آنان که در این راه مجاهدت کردند، در این مسیر دشمنان دین خدا را کشتند و کشته شدند همانا حضرت حق بهترین خریدار جان آنان است که به بهای رضای خود و بهشت متاع شهدا را می‌خرد.

 

حجت الاسلام مهرابی با بیان اینکه معامله با خدا تجارت پرسودی برای آدمی است، تصریح کرد: خداوند جان و مالی که خود عطا کرده را این‌چنین گران‌قیمت می‌خرد و این موهبتی الهی است که پروردگار وعده آن را در تورات و انجیل و قرآن به انسا‌ن‌ها داده است.

 

شهدای ما رهروان حقیقی آرمان قیام کربلا هستند

 

مسؤول حوزه نمایندگی آماد و پشتیبانی سپاه با اشاره به آیات 169 تا 171 سوره آل عمران مقام زاید الوصف شهدا و حیات و روزی خوردن آنها در نزد پروردگار بعد از کشته شدن در راه خدا را یادآوری کرد و گفت: اینگونه است که امام خمینی(ره) شهدا را ذخائر عالم بقا می‌نامد که در آخرت بسیاری از انسان‌های لایق را شفاعت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه شهدای ما رهروان حقیقی آرمان قیام کربلا هستند و بالاترین آرزوی آنها قرار گرفتن در سایه لطف خداوند بوده که بدان دست‌یافته‌اند، اضافه کرد: اکنون بزرگترین توصیه شهدا به جاماندگان از کاروان شهادت و دیگر اقشار ملت دست بر نداشتن از دامان ولایت است زیرا قرار گرفتن در رتبه قبولی حزب خداوند مستلزم دست در دست ولایت داشتن است.

 

استاد حوزه و دانشگاه شهدا را مصداق بارز محسنین دانست و گفت: وصیت‌نامه‌های شهدا بزرگترین کتاب معاصر درس زندگی و نمود عقل، ایمان و شخصیت متعالی آنان است و اکنون عمل به این وصایا و حفظ و قدردانی از جایگاه رفیع پدران و مادران شهدا وظیفه فراموش نشدنی ما است./977/پ202/ب4

ارسال نظرات