۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۳۰۶۵۷
استاد اخلاق حوزه علمیه:

حق در قیامت یه صورت تمام و کمال ظهور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جاودان گفت: روز حق به معنای روز ظهور حق است، حق در قیامت یه صورت تمام و کمال ظهور می‌کند.
ديدار شوراي هم افزايي خبرگزاري هاي ديني با آيت الله جاودان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی جاودان، استاد اخلاق حوزه علمیه تهران شب گذشته در مراسم هفتگی حسینیه زاهد با اشاره به حوادث روز قیامت اظهار داشت: روز حق به معنای روز ظهور حق است، حق در قیامت یه صورت تمام و کمال ظهور می‌کند، به گفته قرآن ما آن‌گونه که باید خداوند را نمی‌شناسیم.

وی افزود: در قیامت زمین در قبضه قدرت الهی است، البته زمین چیزی نیست، آسمان‌های درهم پیچیده شده هم در دست خداوند است، آسمانی که مشاهده می کنیم، نسبت آسمان اول به آسمان دوم همچون نسبت قطره به دریاست و نسبت آسمان دوم به سوم همچنین و دیگر آسمان ها نیز نسبت به هم این‌گونه اند، حال ما این را در کل خلقت حساب کنیم، زمین و آخرت در قیاس قدرت الهی بسیار ناچیز است.

آیت الله جاودان با طرح این سؤال که چرا در قرآن روز قیامت مورد اشاره قرار گرفته، مگر در حال حاضر دنیا در قدرت الهی نیست، بیان داشت: در روز قیامت این قدرت آشکار شده و برای همه قابل رؤیت است، به عبارت دیگر قیامت روزیست که همه چیز آشکار است، اما در این دنیا همه چیز آشکار نیست.

این استاد حوزه اظهارداشت: در قیامت گنهکاران در آتش اند، این آتش را خودشان درست کرده پس راه گریزی نیست، در قرآن بار دیگر گفته شده شما نمی‌دانید روز جزا یعنی چه؟ حال این روز چیست؟ روز جزا آن روزیست که هیچ کس برای هیچ کس کاری نمی‌تواند انجام دهد، روزی که هیچ کس مالک چیزی نیست و همه کارها در دست خداوند است.

وی در ادامه با توجه به ویژگی‌های قیامت ابراز داشت: مگر امروز کارها در دست خداوند نیست؟ اگر در حال حاضر بخشی از سرنوشت‌مان در دست خودمان است به خواست و اراده خداوند به ما داده شده، اما در قیامت همه در دست خداوند است و ما هیچیم و هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، بی‌نهایت علم، قدرت و غیره همه برای خداوند است، در آن روز انسان ها به سرزمینی می‌رسند که پادشاهی خاص خداست، پادشاهی، پادشاهی حق است.

آیت الله جاودان با اشاره به حوادث روز قیامت تصریح کرد: در سور دمیده می‌شود، این سور اول است و همه گان می‌میرند و با سور دوم همه بیدار و هوشیار می‌شوند، همه‌ صاحبان شعور در آسمان‌ها و زمین می‌میرند مگر آن صاحبان شعوری که خداوند می‌خواهد، زندگی طبیعی هر انسان تشکیل شده از به دنیا آمدن، رشد کردن، آموختن، خوردن، کار کردن و غیره و در آخر می‌میرد، اگر کسی زندگی خود را بسازد سلطه مرگ از او دور است، همچون نوشیدن آب حیات، خوشا به حال کسی که این موضوعات را در این دنیا درک کند./827/پ202/ب3

ارسال نظرات