۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۳۲۷۶۰
با تجلیل از روحانیان معمر؛

همایش هادیان نور در ساری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از روحانیان معمر با عنوان هادیان نور امروز در ساری برگزار شد.
مدير مرکز خدمات حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همایش تجلیل از روحانیان معمر با عنوان هادیان نور امروز با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در مجتمع الغدیر سپاه کربلا برگزار شد.

 

حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران در این مراسم گفت: با نگاهی به تاریخ جوامع اسلامی می تواند دریافت تبلیغ دین در همه اعصار برای هدایت انسان وجود داشته است.

 

وی با بیان این که تبلیغ در تاریخ همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، دینی و فرهنگی جامعه را در بر داشته است، خاطرنشان کرد: تبلیغ دین عامل هدایت و سعادت بشر امروز شده است که باید قدردان مبلغان دین در تاریخ باشیم.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت امروز وارثان مبانی هستند که در تاریخ اسلام از سوی پیامبران الهی، ائمه اطهار(ع) و فقهای دینی ترویج شده است، تصریح کرد: علما و فقهای دینی در دوران عمر با برکت خود با همه توان و از خودگذشتگی در جهت نشر و گسترش اسلام ناب تلاش کردند.

 

حجت الاسلام فلاح با بیان این که تاریخ تبلیغ به دلیل اهمیت آن نیازمند توجه بیشتری است، ادامه داد: امروز نیاز داریم در عرصه تبلیغ دین از روش ها و ابزارهای نوین تبلیغی بهره گیریم.

 

وی همچنین از ارائه خدمات به پنج هزار و 500 طلبه و روحانی در مازندران خبر داد و تصریح کرد: این خدمات با خانواده های تحت پوشش طلاب و روحانیان به هشت هزار و 114 نفر می رسد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با بیان این که این همایش با هدف تجلیل از چند دهه فعالیت تبلیغی روحانیان باسابقه استان برگزار شده است، ادامه داد: این روحانیان عمری روضه خوان امام حسین(ع) و ذاکر مصائب اهل بیت(ع) بودند و عمر خود را در عرصه تبلیغ اسلام ناب سپری کردند.

 

حجت الاسلام فلاح با تأکید براین که نباید تلاش های روحانیانی که عمری در عرصه تبلیغ دین تلاش و از خودگذشتگی کردند به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: این افراد در حال حاضر به دلایل مختلفی قادر به فعالیت تبلیغی نیستند و باید مشکلات مربوط به آنها رسیدگی شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات