۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۳۳۱۶۸
امام جمعه موقت مراغه:

شکی در صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی‌زاد با اشاره به ادعای واهی آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا نخستین کشور استفاده کننده از سلاح هسته ای بوده و این مسأله دلیلی بر عدم پایبندی آنان به گفته های خود است.
نماز جمعه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی راد، امام جمعه موقت مراغه امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج اظهار داشت: ایشان فرمودند که از ادامه تحریم ها علیه ایران خود آمریکایی ها آسیب می بینند.


وی با بیان این‌که تنها ایستادگی و مقاومت عامل موفقیت ملت در برابر سیاست های استکبار جهانی در طوی 36 سال گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: آمریکا این تحریم ها را به بهانه مقابله با ادعای تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای اعمال کرده، در حالی که خود بزرگترین تولید کننده بمب اتمی در جهان است.


امام جمعه موقت مراغه با تأکید بر این‌که در صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران شکی وجود ندارد و این امر بر جهانیان ثابت شده است، تصریح کرد: آمریکا نخستین کشور استفاده کننده از سلاح هسته ای بوده و این مسأله دلیلی بر عدم پایبندی آنان به گفته های خود است.


حجت الاسلام محمدی راد، با اشاره به تأکید رییس جمهور بر کسب نتیجه برد برد در روند مذاکرات هسته‌ای ایران، افزود: تیم مذاکره کننده به دنبال احقاق حقوق مردم ایران و جهان هستند، جمهوری اسلامی ایران درکنار حفظ حقوق و خطوط قرمز نظام اسلامی در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز، نهایت همکاری را با گروه 5+1 می کند.


وی با بیان این‌که آمریکا با سیاست اعمال تحریم های ضد انسانی علیه ایران، این مذاکرات را ادامه داده و افکار عمومی را به سمت دیگری سوق می دهد، ادامه داد: همه مردم ایران واقف هستند که تیم مذاکره کننده ایرانی تمام تلاش خود را در راستای احقاق حقوق جمهوری اسلامی انجام داده و این راه را ادامه می دهند.


امام جمعه موقت مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همایش بزرگ خطر جریان های تکفیری در قم، به تشریح موفقیت های ملت و دولت عراق در مقابله با تروریست‌های داعشی پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون مقاومت مردمی عراق به رهبری مرجعیت شیعه درحال پیروزی کامل است.


وی در ادامه با اشاره به تظاهرات های شهر فرگوسن ایالات متحده آمریکا گفت: هم اکنون شهروندان 170 شهر آمریکا در حال تظاهرات علیه سیاست های دولتمردان آمریکا به علت رعایت نکردن حقوق شهروندی هستند که این امر نشانگر عدم پایبندی آنان به ادعای حقوق بشری خود هستند.


حجت الاسلام محمدی راد با تأکید بر این‌که آمریکا و غرب بزرگترین ناقض حقوق بشر و کرامت انسانی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: سیاستمداران آمریکایی باید براساس ادعاهای خود، صدای شهروندان این 170 شهر را شنیده و به آن ها پاسخ دهند./935/پ202/ب3

ارسال نظرات