۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۳۳۳۸۳
از سوی جامعةالزهراء صورت می‌گیرد؛

پذیرش بیش از 2 هزار طلبه خواهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور بین الملل و ارتباطات جامعة الزهراء با بیان این که ثبت‌نام این حوزه از ابتدای آذر ماه آغاز شده و تا بیست آذر ماه ادامه دارد،گفت: 2هزار 400 طلبه خواهر برای سال تحصیلی 94 پذیرش می‌شوند.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منیره سادات اسماعیلی طبا، مدیر امور بین الملل و ارتباطات جامعة الزهراء صبح امروز در نشستی خبری با بیان این که ثبت نام آزمون ورودی این حوزه علوم اسلامی خواهران از ابتدای آذر ماه آغاز شده و تا بیست آذر ادامه دارد، گفت: این حوزه برای سال تحصیلی 94 از میان خواهران علاقمند 2 هزار 400 طلبه پذیرش می کند.

 

 

وی با بیان این که شرایط پذیرش در سطح عمومی جامعة الزهراء داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به مبانی انقلاب و ولایت فقیه و سکونت در شهر قم است، ادامه داد: در سال جاری آزمون سطح عمومی و سطح سه در 15 تا 20 مرکز استان برگزار خواهد شد.

 

مدیر امور بین الملل و ارتباطات جامعة الزهراء با اشاره به این که در سال جاری برای نخستین بار جامعة الزهراءدر 12 رشته از میان خواهران لیسانس تمامی رشته ها برای سطح سه طلبه پذیرش می کند، گفت: تفسیر، تاریخ اسلام، فقه اصول، فلسفه اسلامی، کلام با گرایش مذاهب اسلامی، مطالعات اسلامی زنان تبلیغ با گرایش حج بخشی از رشته های پذیرش طلبه در سطح سه هستند.

 

اسماعیلی طبا با بیان این که دفترچه ثبت‌نام آزمون در سایت جامعة الزهراءموجود است، گفت: شروع توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کتبی از 25 دی ماه آغاز شده و آزمون کتبی ورودی در ابتدای اسفند ماه سال جاری برگزار شده و نتایج اولیه آزمون کتبی 13 اسفند ماه 94 در سایت جامعة الزهراء قرار گرفته و همچنین اعلام زمان بندی آزمون مصاحبه از 5 تا 12 فرودین ماه خواهد بود و نتایج پذیرفته شدگان نهایی در 12 مردادماه سال 94 اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به ایجاد تغییر در مدیریت جامعه الزهرا، اظهار داشت: هدف اصلی جامعة الزهراء از پذیرش طلبه، گسترش و نشر احکام دینی در میان بانوان، تربیت بانوان الگو و اسوه برای جامعه اسلامی و تربیت بانوان اندیشمند و محقق در حوزه مختلف علوم و معارف اسلامی است.

 

مدیر امور بین الملل و ارتباطات جامعة الزهراء با اشاره به این که در سال تحصیل جدید افزون بر امکان مطالعه غیر حضوی امکان تحصیل مجازی و الکترونیک برای طلاب فراهم شده است، ادامه داد: از دروس دوره عمومی این مرکز 40 واحد به صورت نهایی و گرایشی ارائه می شود.

 

اسماعیلی طبا تاکید کرد: این مرکز برای اولین بار به صورت رسمی در سطح چهار یعنی مقطع دکتری اعلام پذیرش طلبه کرده و مقدمات اولیه این پذیرش انجام شده است و نتایج آزمون دکتری و مصاحبه در بهمن ماه اعلام شده و اطلاعات تکمیلی در خصوص پذیرش دکتری در اطلاعیه های بعدی در سایت جامعة الزهراء اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که در مقطع دکتری در حال حاضر در رشته کلام و تفسیر طلبه پذیرش می شوند، یادآور شد: جامعة الزهراء به عنوان مرکز آموزش و تربیت بانوان در زمینه تبلیغ و تربیت بانوان مجتهده در رشته های علوم و معارف اسلامی با عنایت رهبر معظم انقلاب عملکرد خوبی داشته است./837/پ202/ف

ارسال نظرات