۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۳۳۵۱۴
استاد حوزه علمیه آمل:

سبک زندگی قرآنی مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل بهره گیری از مفاهیم الهی را بهترین عامل رستگاری انسان دانست و گفت: مفاهیم تعالی بخش کلام الهی انسان را از انحراف و نابودی مصون می دارد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار می شود با بیان این که تقوا محوری زمینه ساز سعادت و عاقبت به خیری انسان است، گفت: عزت و سربلندی انسان و دور شدن از هر گونه بدخلقی از طریق تقوای الهی رقم خواهد خورد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید همواره به دنبال سعادت و تعالی خود باشد، افزود: سعادت و عظمت انسان بستگی به حضور در ساحت مقدس خداوند متعال دارد که باید از آن بهره گیری شایسته ای داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل تصریح کرد: هر کسی که توانسته از طریق خشیت و تواضع در ساحت مقدس خداوند متعال نفس خود را از گناه و تبعیت از خواهش ها و هواهای نفسانی و شهوانی دور کند هم سبب عزت خود و هم سربلندی جامعه خواهد شد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که تقوامحوری بسترساز سعادت و خوشبختی انسان است، گفت: اگر کمی دقت کنیم با مراجعه به انسان های مؤمن و متقی و نگاه به صورت و سیرت آن ها مشاهده خواهیم کرد نورانیت تقوای الهی را که این امر باعث رفتن به سمت و سوی تقوای الهی خواهد شد و می توانیم مکتب بزرگ مراعات تقوای الهی و دوری از معاصی را برای خود و خانواده مان داشته باشیم.

 

امام جمعه دابو و دشت با بیان این که باید خانواده و فرزندان خود را با آثار و برکات تقوا محوری آشنا کنیم، بیان داشت: برای تشکیل خانه و خانواده خوب نیز با بودن در مسیر تقوا و تبعیت از خداوند متعال در لباس تقوا می توانیم قدم برداریم که به طور یقین سبب سعادت خانواده می شود.

 

وی با بیان این که بداخلاقی یکی از زمینه های معضلات جامعه جهانی است، افزود: برای برون رفت از کج روی ها و بداخلاقی ها که یکی از معضلات جامعه جهانی است باید با تقوا محوری از آن دوری کرده تا گرفتار ظلمت نشویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید با تقوا و وحدتی ارزنده در کنار هم قرار داشته تا مانع از نقش آفرینی و تلاش های شوم ایادی استکباری در راستای تحقق اهداف و منافع خود شوند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که حرکت خانواده های ما باید براساس آموزه های والای قرآنی باشد، افزود: یکی از مشکلات جامعه جهانی دوری از تعالیم والای قرآن کریم است که باید عمل به این کتاب نورانی را به عنوان سبک زندگی خود قرار دهیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که سعادت نهایی انسان با حرکت در مسیر مبانی قرآنی رقم می خورد، گفت: هر زمانی که به قرآن کریم مراجعه کرده و تعالیم ارزشمند آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم می توانیم به عزت دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان این که قرآن کریم باید در همه ایام سال مورد توجه ما بوده نه این که تنها در ماه رمضان به آن توجه داشته باشیم، بیان داشت: توصیه قرآن ایجاد یک زندگی متعادل بدون اضطراب است که باید خود را در محضر این کتاب نورانی قرار دهیم که بهره گیری از معارف قرآنی زمینه ساز عزت جامعه بشری می شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری جامعه بشری است، افزود: انسان باید در تلاش باشد تا با استعانت از این کتاب نورانی در مسیر تقرب الی الله قرار گیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات