۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۳۳۹۱۳
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

علت پیروزی انقلاب اسلامی اطاعت مردم از ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی گفت: علت پیروزی انقلاب اسلامی در این است که میدان اطاعت و پذیرش «ولایت» در میان مردم ایران بسیار بیشتر از انقلاب های قبل از خود بود، مثلا در دوره حضرت علی(ع)، مردم امام علی(ع) را نشناخته بودند و قادر به درک ولایت او نبودند.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی شامگاه سه شنبه 11 آذرماه در جمع نخبگان شهر دیلم با توجه به آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: در شکل گیری یک انقلاب عناصر مختلفی دست دارند که اعم از مردم، رهبر، احزاب و تشکلات، تداوم آن انقلاب، که نقش مردم در اینجا در کنار رهبری بسیار تأثیرگذار است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی ادامه داد: انقلاب همانند حیات خورشید است که انفجارهای پی در پی در آن وجود دارد، یعنی برای بقای آن نیاز به تجدید قوا از درون است.

 

 

وی تصریح کرد: علت پیروزی انقلاب اسلامی در این است که میدان اطاعت و پذیرش «ولایت» در میان مردم ایران بسیار بیشتر از انقلاب های قبل از خود بود، مثلا در دوره حضرت علی(ع)، مردم امام علی(ع) را نشناخته بودند و قادر به درک ولایت او نبودند.

 

استاد حوزه علمیه با توجه به سخنان شهید مطهری درباره امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام خمینی(ره) به خاطر ایمان به رب و راه، هدف و مردمش پیروزی را به ارمغان آورد که در آیه ای خداوند برای معرفی پیامبرش بکار می برد(آیه 128 سوره توبه)، پنج بار به خود مردم استناد می کند و این اهمیت حضور مردم را می رساند.

 

وی با تأکید بر خوش رفتاری با مردم بیان داشت: خداوند در برخورد با مردم خطاب به پیامبرش می فرماید: «فبما رحمه من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک...» یعنی این اخلاق خوش تو است که مردم را گرد تو جمع کرده است و این یعنی مردم را احترام کن و در این زمینه مسؤولان با رعایت اخلاق، سعی داشته باشند، وحدت میان مردم را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی بیان داشت: پشتوانه مدیریت، علم و اخلاق است یعنی باید مدیریت اخلاقی داشته باشیم تا بتوانیم مردم را حفظ کنیم همانطور که پیامبر فرمود، خدا لعنت کند کسی را که می داند کار را نمی تواند انجام دهد و قبول می‌کند.

 

وی افزود: مسئولان بدانید که پیامبر(ص) با اخلاقشان در دل مردم جا باز کردند و اسلام را جا کردند و شما نیز از سیره ایشان الگو بگیرید.

 

 این استاد حوزه با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) خاطر نشان کرد: امام عسکری(ع) از جایی رد می شد که گدایی آنجا نشسته بود، گدا خواست برای احترام بلند شود اما امام(ع) نگذاشتند و روی خاک کنار او نشستند و پس از احوال پرسی، او را از تکدی‌گری نهی کردند که در بازگشت غلام حضرت پرسید، چرا پیش آن گدا نشستید؟ حضرت فرمودند «او سه ربط به من داشت، اول اینکه بنده ای بود از بندگان خدا، دوم برادر دینی من هم بود و سوم همسایه شهری من بود و به این سه دلیل باید به او توجه می کردم.

 

وی خطاب به مسؤولان بیان کرد: ای مسؤولان، اگر درست خدمت کنید خداوند در فرزندانتان دو چیز قرار می دهد، یکی بی نیازی و دیگری آبروی خانوادگی، پس نگذارید اینها از بین برود.

 

حجت الاسلام راشد یزدی در پایان، سخنان خود را با روایتی از حضرت موسی(ع) و یک بیت شعر خاتمه داد، و گفت: آورده اند که حضرت موسی(ع) از خدواند پرسیدند که اگر تو بنده بودی برای جلب نظر خدایت چه می کردی؟ ندا آمد: اگر بنده بودم برای جلب رضایت پروردگارم به مردم خدمت می کردم./833/پ202/ب6

ارسال نظرات