۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۳۴۱۸۰

دیدار جمعی از مدیران وزارت نیرو با آیت‌الله مکارم شیرازی

خبرگزاری رسا ـ جمعی از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت نیرو و جمعی از مدیران صنعت آب و برق استان تهران و قم با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کردند.
آيت‌الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی وزارت نیرو و جمعی از مدیران صنعت آب و برق استان تهران و قم پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کردند.

 

در این دیدار، محمد هاشمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: این مجموعه در کنار وزاتخانه نیرو دو المان شریان حیاتی یعنی آب و برق را به مردم می‌رساند.

 

وی افزود: صنعت آب و برق از صنایع حیاتی هستند، در تابستان امسال شدیدترین گرما را شاهد بودیم که پیک بار مصرف 47 هزار مگاوات بود اما اکنون به 30 هزار مگاوات رسیده است.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با بیان این‌که یک سوم مصرف برق تنها برای سرمایش در تابستان مصرف می‌شود، بیان داشت: در زمستان نیز همین میزان برای گرمایش مصرف می‌شود.

 

وی ادامه داد: پیک بار را در تابستان روزها و در زمستان شب‌ها شاهد هستیم؛ در تابستان از ساعت 11 تا 15 و شب 21 تا 23 بیشترین مصرف را شاهد بودیم.

 

هاشمی با گلایه از بی توجهی افراد نسبت به چگونگی مصرف آب شربی و استفاده از آن در شستن ماشین و باغچه آب دادن بیان داشت: ما آب را پس از انتقال از پشت سد و تصفیه کردن در اختیار مردم قرار می‌دهیم، در حالی که متأسفانه فرهنگ به گونه‌ای است که برای ماشین شستن و باغچه آب دادن مصرف می‌کنند.

 

وی افزود: نسبت به مصرف برق و آب باید صرفه جویی شود که در این زمینه سخنان و رهنمودهای مراجع تقلید و طلاب می‌تواند بر مردم اثر فراوانی بگذارد./993/پ202/ف

ارسال نظرات