۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۵۷۴
مدیر فرهنگسرای بهشت مشهد:

واقعه 23آذر ثبت جهانی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگسرای بهشت مشهد گفت: باتوجه به اهمیت واقعه 23 آذر در تاریخ، در تلاش هستیم تا این واقعه را که نشانگر مبارزات مردمی علیه ظلم و ستم است، ثبت جهانی شود.
23 آذر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بهزاد چوپان کاره، مدیر فرهنگسرای شهر بهشت پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه آخر صفر و بزرگداشت واقعه 23آذر در معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: 23 آذر یکی از وقایع تاریخی مهم شهر مشهد محسوب می شود که در آن مزدوران رژیم پهلوی به زائران حرم رضوی حمله کردند و پزشکان مشهد با سرپرستی آیت الله خامنه ای، آیت الله طبسی و آیت الله مرعشی نجفی تحصنی را به مدت 13روز انجام دادند که در تاریخ ثبت شد.


وی با اشاره به این که فعالیت های فرهنگسرای بهشت در این زمینه از 15روز پیش آغاز شده شده است، افزود: تا کنون  هزار عکس از وقایع 23 آذر و فایل های تصویری مصاحبه شوندگان زنده واقعه جمع آوری شده است، همچنین برگزاری تئاتر، بازسازی واقعه 23 آذر در جنب بیمارستان امام رضا(ع)، قرار دادن آلبوم های این واقعه و فضاسازی بیمارستان از دیگر برنامه های این فرهنگسرا  در این روز خواهد بود.


مدیر فرهنگسرای بهشت اظهار کرد: با توجه به اهمیت واقعه 23 آذر در تاریخ، در تلاش هستیم تا این واقعه که نشانگر مبارزات مردمی علیه ظلم وستم است را ثبت جهانی کنیم؛همچنین در خصوص این واقعه مکتوباتی جمع آوری شده است که احتمالا در دهه فجر رونمایی شود.


رونمایی وب سایت ویژه وقایع انقلاب در مشهد
در ادامه این نشست، مجید عسگری، مدیر فرهنگسرای فناوری و رسانه مشهد، با معرفی سایت ویژه اسناد انقلاب گفت: بررسی شهدای انقلاب اسلامی، اسناد انقلاب(در قالب های عکس، فیلم، متن و تصویر)، روز  شمار انقلاب و انقلاب و گروهای مختلف مردمی از بخش های مختلف این سایت است که در روز 23 آذر راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به همکاری خوب فرهنگسرای فناوری و رسانه با آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد ادامه داد: دویست بسته فرهنگی در قالب تصاویر واقعه 23 آذر در مدارس این ناحیه جهت اطلاع رسانی دانش آموزان ارائه می شود.

عسگری با اشاره به فراخوان زینبیه در مشهد افزود: مردم می توانند با ساده ترین ابزارهای رسانه ای در چهار قالب(عکس،فیلم،متن و صوت)هر گونه وقایع پیرامون عزاداری ها از عاشورا تا شهادت امام رضا(ع) را ثبت کنند و به این فرهنگ سرا یا سایر فرهنگ سراها تحویل دهند. در بخش عمومی 15 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و در بخش دانش آموزی 14 تبلت به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

 

برنامه های شهرداری مشهد به مناسبت دهه آخر صفر

اسماعیل زاده، رییس اداره مراسمات سازمان فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست، با بیان اهمیت دهه آخر صفر گفت: برنامه های این دهه از اربعین حسینی شروع و تا شهادت امام رضا(ع)ادامه دارد؛ مراسم ویژه اربعین، ساعت 9 صبح این روز در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و غبارروبی مزارشهدا برگزار می شود.

 


وی در ادامه تشریح برنامه های این سازمان افزود: از مساجد خیابان های منتهی به حرم رضوی(خیابان های شهدا، طبرسی، نواب صفوی و امام رضا(ع) دعوت می شود که در خدمت رسانی به مسافران این دهه همکاری کنند که البته از آن ها حمایت هایی در این خصوص صورت می گیرد.


اسماعیل زاده اضافه کرد: تصاویری از سرداران شهید مشهد در تاکسیرانی ها و خودروهای شخصی توزیع می شود.همچنین سربند هایی با شعار «هیهات من الذله»  در ایستگاه های ورودی شهر مشهد به زائران رضوی داده می شود.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری اردوی خدمت با هدف خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) و با اعزام شهروندان داوطلب از چهار میدان(شهدا،امام حسین(ع)، دکتر شریعتی، چهارراه مخابرات قاسم آباد)انجام خواهد شد./930/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات