۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۳۴۷۴۰
حجت‌الاسلام فرحزاد:

بالاترین انفاق ادای واجبات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بالاترین انفاق ادای واجبات است، گفت: انسان به جای هزاران انفاق بهتر است واجباتی مانند خمس، زکات، نفقه و قرض ها و دین‌های دیگران را پرداخت کند.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این که انسان تا جایی که می تواند در زندگی باید از مالی که خداوند در اختیار او به امانت گذاشته است بخشش و انفاق کند، افزود: بالاترین انفاق ادای واجبات است.

 

وی افزود: ادای واجباتی مانند خمس، زکات و پرداخت نفقه افراد واجب النفقه بالاترین انفاق محسوب می شود، ادامه داد: اگر انسان انفاق واجبی مانند زکات و خمس را پرداخت کند مشکلات عده زیادی از نیازمندان برطرف می شود و از سوی دیگر انسان با پرداخت حق امام در خمس و زکات می تواند به رونق حوزه‌های علمیه کمک کند؛ زیرا کسانی که برای تحصیل علوم دینی اقدام می کنند نیازمند حمایت های امام هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در میان انفاق های واجب بهترین انفاق، انفاق در راه اهل بیت است، گفت: انسان با انفاقی که در اختیار دارد باید در ترویج فرهنگ اهل بیت تلاش کند زیرا فرهنگ اهل‌بیت برترین سبک زندگی برای انسان‌های جهان است که اگر انسان با اموال خود و تلاش خود راه‌های گسترش نفوذ این فرهنگ را فراهم کند زمینه ساز هدایت عده زیادی خواهد شد.

 

حجت الاسلام فرحزاد با بیان این‌که انفاق و خمس کلید افزایش رزق است، ادامه داد: انسان با خمس زمینه افزایش رزق و روزی خود را فراهم کرده و موجب می شود به وسیله این انفاق پر برکت غبار گناهان از قلب و روحش پاک شود و انسانی که پاک شد مسیر بندگی و اطاعت خداوند را به روی خود باز می کند.

 

وی افزود: در اسلام بر انفاق تأکید زیادی شده و به انسان توصیه شده نه تنها از مال بلکه از وقت و حتی دانش خود انفاق کرده تا به وسیله این انفاق عمران و آبادانی و برکت در جامعه اسلامی رونق گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که متأسفانه بعضی از مردم در انجام انفاق های واجب سستی کرده، ولی بر عکس در انجام انفاق های مستحبی تلاش زیادی می کنند، ادامه داد: اگر انسان انفاق های واجبی مانند نفقه، خمس و زکات را انجام ندهد اموالش و مالش حلال نیست و انجام انفاق های مستحبی نمی تواند او را از عذاب آتش نجات دهد.

 

حجت‌الاسلام فرحزاد ادامه داد: انفاق به این دلیل که سبب گردش سرمایه در جامعه می‌شود با خود برکت به همراه می‌آورد و می‌تواند بسیاری از تهدیدها را در یک جامعه به فرصت تبدیل کرده و معاش و رزق چند خانواده را تأمین کند.

 

وی با اشاره به این‌که زنان در دعوت همسران خود به پرداخت انفاق های واجب باید تلاش کنند، یادآور شد: به همسران خود عواقب ادا نکردن انفاق های واجب و پرداخت نکردن قرض ها و دیون را گوشزد کنید تا مال و خوراک شما حلال شود./837/پ202/ب6

ارسال نظرات