۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۳۴۹۰۹
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا:

اجتماع عظیم اربعین احیاکننده پیام اصیل حماسه حسینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا راهپیمایی اربعین شیعیان جهان را خودجوش عنوان کرد و گفت: این گرد هم آیی کار ایران، عراق یا لبنان نیست چرا که آنها قدرت و توانایی این کار را ندارند و این نشان از قدرت خداوند متعال دارد و اجتماع عظیم اربعین پیام های اصلی حماسه حسینی را احیا می‏کند.
حجت‌الاسلام حسين جوشقانيان
حجت الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا، در آستانه راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با مد نظر قرار دادن جمعیت عظیم راهپیمایان اربعین حسینی درباره پیام این اجتماع گفت: پیام این راهپیمایی در سیره اهل بیت(ع)، واقعه کربلا و فریاد هیات من الذله نهفته است.
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا تداوم این حرکت را مایه افتخار جهان اسلام به ویژه تشیع دانست و اضافه کرد: این حرکت شیعیان و دوست داران اهل بیت(ع) آن هم با پای پیاده مانور انسانی عظیمی را خلق کرده است و به گوش عالمیان می رساند که راه امام حسین(ع) همیشه روشن است و رهروانش همیشه در جوش و خروشند.
حجت الاسلام جوشقانیان این تحرک عظیم را باعث تقویت اردوگاه ولایتمداران و تحت تأثیر قرار گرفتن پایگاه کفر دانست و ادامه داد: پیاده روی حرم ابا عبدالله با مراسم دیگر متفاوت است و تأثیر شگرفی در مناسبات بین مذاهب اسلامی می‏گذارد.
وی حرکت شیعیان جهان را بدون خواست دولت خاصی دانست و گفت: ایران، عراق و لبنان نیز توانایی گرد هم آوری این جمعیت را ندارند. این خواست خداوند متعال است و بستر سازی عظمیی برای حضور حضرت ولی عصر (عج) می باشد که با یاری خداوند متعال به زودی محقق خواهد شد.
عضو هیأت امنای موسسه روایت سیره شهدا به تهدیدهای گروهک ذلیل داعش اشاره کرد و ادامه داد: دوست داران اهل بیت(ع) از خرد تا کلان نشان دادند که در حرکت خود به هیچ مخاطره‏ای توجه نمی کنند و دشمن را بی ارزش می دانند و اطمینان دارند که در صورت تحقق وحدت دشمن، اجتماع آنان خوار و ذلیل خواهد بود.
حجت‏الاسلام جوشقانیان مأموریت پیش بینی شده برای گروهک تکفیری داعش را شکست خورده توصیف کرد و افزود: آنها اسلام ناب پیامبر(ص) و مرکز اصلی آن یعنی حرم اباعبدالله الحسین(ع) را هدف اصلی خود قرار داده اند که با خواست خداوند متعال حتی اهل سنت و مسیحیان در این تجمع شرکت می کنند تا سران استکبار بدانند پیروز نخواهند شد./836/ت302/ج
ارسال نظرات