۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۳۶۰۳۳
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

حرکت چرخه علم در گرو توجه به علوم اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گفت: چرخه علم وقتی به حرکت در می آید که به علوم اسلامی توجه شود، چرا که دگرگونی و تحول با تغییر و ایجاد حرکت های جدید در علم تولید می شود.
احمد واعظي

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست علمی بررسی نقش حوزه و دانشگاه با موضوع تحول در علوم انسانی و مراسم یاد بود آیت الله مفتح که پیش از ظهر سه شنبه 25 آذر ماه در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: با کارهای ستادی و مدیریت ستادی اتفاق خاصی در تحول علوم انسانی اتفاق نمی افتد.

 

وی افزود: چرخه علم وقتی به حرکت در می آید که به علوم اسلامی توجه شود، چرا که دگرگونی و تحول با تغییر و ایجاد حرکت های جدید در علم تولید می شود.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر خواهان تغییر در علوم انسانی هستیم حوزه و دانشگاه باید نظریه پردازی کنند و این اتفاق باید در متن و بطن محیط رخ دهد.

 

حجت الاسلام واعظی با اشاره به اینکه ما در صحبت هایمان نیاز به شعار زدگی نداریم، گفت: باید به آزاد اندیشی بها داده شود و نباید نقد و بحث ها را سیاسی کنیم، تحول در علوم اسلامی اگر به اهرم سیاست تبدیل شود، آسیب می بیند.

 

وی با انتقاد از فروش پایان نامه ها در مراکز تحقیقاتی به دانشجویان اعلام کرد: افرادی با دریافت مبالغی پایان نامه و یا مقالات علمی پژوهشی را می فروشند، با ایجاد چند رشته دانشگاهی و اقداماتی از این قبیل شاهد تحول و تغییر در رشته های علوم انسانی نخواهیم بود.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: تا زمانی که ما معطوف به حل مشکلات علمی، فرهنگی و سیاسی نشویم، مقلد و حاشیه نشین علوم انسانی و نظریه های فیلسوفان کشور های غربی خواهیم ماند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات