۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۳۶۲۲۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد؛

وقف زمین برای بیمارستان تخصصی سوختگی در قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه با تأکید بر این‎که وقف کمکی برای آخرت خود انسان است، تصریح کرد: انسان باید قبل از این که به عالم بالا برود ثروتش را از طریق وقف به آن دنیا بفرستد.
شوذب شيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام شوذب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشست خبری با موضوع هفته وقف و مسائل پیرامون آن که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، گفت: وقف بالاترین سنت پیامبر اکرم(ص) است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انفاق و صدقه از خصلتهای پیامبر اکرم(ص) و همه امامان شیعه است، ابراز داشت: رسول مکرم اسلام(ص) و همه امامان شیعه واقف بودند و در این زمینه از خود یادگاری‏هایی را به جا گذاشته‏اند.

حجت‏الاسلام شیری با بیان اهمیت و جایگاه وقف در نزد ائمه معصومین(ع) خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم امام علی(ع) در دوران زعامت ایشان وقف و تبلیغ وقف بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به اشاره به این‏که سیره وقف از سیرههای ائمه معصومین(ص) است، اظهار داشت: هیچ یک از اصحاب پیامبر اکرم(ص) نبود مگر اینکه چیزی را وقف کرده باشد، چرا که وقف کردن در بین اصحاب پیامبر جایگاه خاصی داشت.

وی در ادامه با بیان جایگاه شهر قم در میان موقوفات کشور، اظهار داشت: مرحوم حمامی در شهر قم سه هزار ملک را وقف کرد و همچنین مرحوم میرزای قمی نیز 3123 مورد ملک را در شهر قم وقف کرد.

حجت‏الاسلام شیری با بیان اینکه اصناف زیادی در مسأله وقف مشارکت کردهاند، ابراز داشت: پزشکان، مهندسان، بازاریها، روحانیون و افراد مختلفی در زمینه وقف مشارکت داشته اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه با تأکید بر اینکه وقف کمکی برای آخرت خود انسان است، تصریح کرد: انسان باید قبل از این که به عالم بالا برود ثروتش را از طریق وقف به آن دنیا بفرستد.

وی با اشاره به هفته فرارسیدن هفته وقف امسال، اظهار داشت: شعار هفته وقف امسال« همه باید واقف باشیم » است که بسیار شعار خوبی است چرا که وقف کردن می‏توانیم به دیگران کمک برسانیم و مشکلاتشان را حل کنیم.

حجت‏الاسلام شیری با بیان این‏که در شیراز و تهران دو بیمارستان برای سلامت مردم وقف شده است، خاطرنشان کرد: در شهر مقدس قم نیز زمینی برای ساخت بیمارستان تخصصی سوختگی وقف شده است که مراحل ساخت آن در حال شروع شدن است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر اینکه مردم برای درمان برخی بیماریهای خاص مجبور هستند به شهرستانهای دیگر مراجعه کنند، ابراز داشت: درمان و سلامتی و همچنین ازدواج بالاترین اولویت را در زمینه وقف دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هفته وقف از شنبه هفته آینده شروع میشود، ابراز داشت: جمعه شب این هفته نیز همایشی با عنوان وقف و رسانه با همکاری اداره اوقاف، خانه مطبوعات و بسیج رسانه در امام زاده جعفر(ع) برگزار خواهد شد./922/پ202/س

ارسال نظرات