۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۳۶۵۶۲
خطیب جمعه نجف آباد:

حربه جدید دشمن از بین بردن وحدت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به تهدیدات دشمنان در ابعاد مختلف به ویژه بعد فرهنگی گفت: اصلی ترین حربه دشمن زخم خورده این نظام از میان بردن وحدت جامعه اسلامی در قالب های مختلف است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی, نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد با اشاره به توطئه ها و نقشه های دشمن برای از میان بردن وحدت جامعه اسلامی گفت: دشمن برای از میان بردن وحدت یک جامعه، به سراغ یک شهر یا یک محل یا یک مسجد می رود و از همین راه نقشه های خود را عملی می کند.

 

وی در ادامه افزود: دشمن این نظام در این روزها سنگرهای امن خود را در این کشور از دست داده اند و ذلیلانه به دنبال بهانه ای برای افتراق و اختلاف میان امت اسلامی می گردند و ما باید سعی کنیم طبق روش پیامبر اکرم(ص) به عنوان اصل اساسی در برخورد با این اختلافات بهترین رفتار، منش و گفتار را داشته باشیم تا خدای نکرده سبب شادی و مسرت دشمن نشویم.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره اجتماع عظیم اربعین امسال بیان داشت: اربعین امسال با تمام توطئه ها و نقشه های دشمن برای برپا کردن و به تصویر کشیدن عاشورا سال 61 هجری و عدم رسانه ای شدن این اجتماع عظیم توسط دشمنان و رسانه های جهانی، نتوانست از شیفتگان حریت، عدالت و حقیقت را از رفتن به سرزمین کربلا باز دارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: به اعتراف خود سردمداران کفر، مفسدان عالم و جباران منطقه، اربعین امسال، بی سابقه ترین اجتماع عالم به صورت جهانی در کربلا اتفاق افتاد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد مهمترین عامل این اجتماع عظیم را ولایتمداری ملت عراق بیان داشت و افزود: مردم، دولت و ارتش عراق همه یکپارچه با وحدتی که میان شیعه و سنی شکل گرفته است، در مقابل مزدوران عالم که در قالب گروه داعش در عراق جنایت می کنند، ایستادند و این ایستادگی برگرفته شده از پیروی از خط رهبری و اطاعت از مرجعیت بود.

 

وی در ادامه گفت: جنایات دشمنان اسلام و به خاک و خون کشیدن شیعیان عراق، سبب بیدار شدن مردم عراق و ایجاد انسجام و وحدت در میان آنان گردید و این وحدت نمونه و مقدمه ای از دوران ظهور حضرت مهدی(عج)  است که در آن دوران امنیت، عشق به یکدیگر و خیرخواهی که در اجتماع عظیم اربعین شاهد بودیم، به منصه ظهور می رسد.

 

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) نیز گفت: راه و الگوی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان تا همیشه تاریخ ماندگار است و آن چه سبب ضربه خوردن اسلام نوپا بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) گردید، گمراهی و فراموش کردن راه حق و حقیقت بود.

 

وی با بیان این که همیشه و در تمام طول تاریخ اگر ضربه ای بر بدنه پیکر جهان اسلام وارد شد، از درون ضربه خورده است و دشمنان این مطلب را به خوبی دریافته اند که از بین رفتن وحدت و به حاشیه کشیده شدن راه و الگوی اهل بیت(ع) بزرگترین ضربه را به جهان اسلام وارد خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه هم چنین با اشاره به هفته وقف نیز گفت: مع الاسف در دوران رژیم ستم شاهی بسیاری از موقوفات ویران و ضایع شد و هم اکنون چند سالی است که اداره اوقاف همت های بلندی برای احیاء و فرهنگ وقف در جامعه ایجاد کرده است.

 

وی درباره رحلت آیت الله غیوری نیز بیان داشت: این عالم بزرگ که عمر خود را چه قبل از انقلاب در نهضت امام، تبعید و زندان انجام دادند و چه بعد از انقلاب خدمات فراوانی را به خصوص در جمعیت هلال احمر داشتند. /1306/پ201/ب6

ارسال نظرات