۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۳۶۶۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: امروز یکی از مصارف وقف در امامزادگان واجب التعظیم ارتقای آن به عنوان قطب فرهنگی است از این رو تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی از برنامه های اوقاف است.
محمد صالحي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز،حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه کرج این هفته با اشاره به گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف یکی از سنت های بسیار زیبای اسلام است که می تواند در رشد و تعالی جامعه نقش ویژه ای داشته باشد.
 
وی ادامه داد: بخشیدن مال و در اختیار گذاشتن قسمتی از اموال و دارایی ها هنر نیست بلکه وقف واقعی به معنای آن است که آنچه از اموال و دارایی هایتان را که می پسندید و دوست دارید انفاق کنید.
 
حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: وقف یک عمل پسندیده ای است که همیشه مورد تاکید اسلام بوده است بنابراین وقف سرمایه گذاری و ذخیره برای آخرت انسان است که آثار و برکات فراوانی هم در دنیا و هم در آخرت دارد.
 
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف بیان داشت: وقف یک خیر ماندگار و زوال ناپذیر است که یکی از آثار وقف به یادگار گذاشتن نام نیک از انسان است بنابراین توجه به این مساله مهم می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل نماید.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز با تاکید بر شعار سازمان اوقاف با عنوان « همه واقف باشیم » اظهار داشت: این شعار به معنای آن است که همه به اندازه توان و داشته های خود واقف باشند و با زنده نگاه داشتن این سنت حسنه نیازهای جامعه را تامین نماییم.
 
وی با بیان این که هفته وقف فرصت تامل بر اهمیت وقف به عنوان یکی از انگیزه های عالی الهی است عنوان کرد: همه آحاد مردم می توانند واقف باشند وقف تنها متعلق به  افراد سرمایه دار نیست بنابراین باید این سنت الهی به صورت درست و صحیح در جامعه اسلامی نهادینه شود.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: یکی از راهکارها برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی وقف جمعی است که سازمان اوقاف پیشنهاد وقف مشارکتی برای ساخت بیمارستان سرطان را با توزیع اوراق سهام وقفی برای مشارکت عمومی مردم ارائه داده است.
 
وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: امروز یکی از مصارف وقف در امامزادگان واجب التعظیم ارتقاء آن به عنوان قطب فرهنگی است از این رو تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی از برنامه های اوقاف است تا با این کار سعی داشته باشیم در راستای منویات رهبری قدم برداریم.
 
 حجت الاسلام صالحی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف گفت: واقفان باید نیازهای واقعی جامعه را شناخته و با شناسایی اولویت ها به گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی با حضور 60 هزار نفر از جوانان و طرح حفظ قرآن با حضور 10 هزاز نفر از جوانان استان با محوریت بقاع متبرکه و با هدف جهاد فرهنگی از برنامه های اصلی اوقاف استان می باشد./801/پ202/ب6
ارسال نظرات