۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۳۶۶۸۰
کارشناس مسائل دینی تاکید کرد؛

محبت اهل بیت محور وحدت مسلمانان باشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: محبت شیعیان واقعی به اهل بیت(ع) آن قدر زیاد است که در راه این محبت حاضرند تمام زندگی خود را فدا کنند.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید حسن شریعتی خراسانی، شب گذشته در مسجد سیدالشهدا(ع) کرمان گفت: ما سه نوع محبت و دوستی داریم که نخستین آن ذاتی است، دومین آن فعلی است و آخرین قسم محبت صفاتی است.

وی در ادامه افزود: ویژگی محبت ذاتی این است که در هیچ حالی از محبوب خود دست نمی کشد، همچون محبت پدر و مادر نسبت به فرزندان که حتی پس از مرگ هم ادامه دارد، امام موسی بن جعفر(ع) در این باره می فرماید که پدر و مادر پس از مرگ به فرزندانشان سر می زنند و اگر آن ها را در حال کار خیر ببینند برای آن ها دعا می کنند.

 

حجت الاسلام شریعتی خراسانی عنوان کرد: پدر و مادر همیشه نگاهشان به دستان فرزندشان است و پس از مرگ این نگاه بیشتر هم می شود؛ بنابراین کار خیر برای آن ها را هیچ وقت نباید فراموش کرد.

 

این کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: دومین نوع محبت که فعلی است، به محبتی می گویند که محبوب در چشم ما دوست داشتنی است و ما به آن علاقه می ورزیم، بنابراین مومن باید دوست داشتنی و خوشرو باشد.

 

وی با اشاره به پستی های اخلاقی بیان داشت: مومن نباید در جامعه بدخلق و همیشه ابرو درهم کشیده باشد، کافری در زمان پیامبراکرم(ص) قصد کرد به مسجدالحرام برود، اما پیامبر در آن جا در حال سخنرانی بود، آن کافر پنبه ای در گوش گذاشت تا صدای ایشان را نشود و دلش به سمت اسلام نلغزد، اما از آن جا که پیامبر(ص) فردی خوش سیما بود تا نگاه آن کافر به ایشان افتاد جذب ایشان شد.

 

حجت الاسلام شریعتی خراسانی تصریح کرد: محبت سوم که از نوع محبت صفاتی است به محبتی می گویند که ما از روی صفات فردی به آن فرد علاقه می ورزیم و این صفات هرچه بیشتر باشد علاقه ما به آن شخص هم بیشتر می شود.

 

وی محبت شیعیان را نسبت به اهل بیت(ع)، از نوع محبت صفاتی دانست و افزود: محبت ما به اهل بیت(ع)، محبت صفاتی است؛ چراکه ما اهل بیت(ع) را ندیده ایم، اما همین که از صفات آن ها سخن ها شنیده ایم به آن ها عشق می ورزیم.

 

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: محبت شیعیان به اهل بیت(ع) آن قدر زیاد است که در راه این محبت حاضرند تمام زندگی خود را فدا کنند، برای این که صفات نیک اهل بیت(ع) آن قدر زیاد است که ما را غرق در آن ها کرده است.

 

وی با اشاره به دشمنی های معاویه نسبت به اهل بیت(ع) و ضربه هایی که به اسلام وارد کرده، ‌اظهار داشت: معاویه مسجدی ساخت که هرکس در آن مسجد نماز می خواند به ناچار می بایست امام علی(ع) را دشنام دهد؛ روزی چوپانی که از این جریان بی خبر بود در این مسجد نماز خواند و سربازان معاویه جلوی وی را گرفتند تا دشنام دهد، اما این چوپان از روی علاقه ای که نسبت به اهل بیت(ع) داشت حاضر شد جان خود ر ا بدهد، اما این کار قبیح را انجام ندهد.

 

وی در پایان با بیان این که حاتم طایی از افراد دارای صفت بخشندگی بود، خاطر نشان کرد: حاتم طایی با این که مسلمان هم نبود، اما به دلیل صفت بخشندگی  به فردی دوست داشتنی تبدیل شد./9706/پ202/ب

ارسال نظرات