۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۳۶۷۷۴
کارشناس دینی تبیین کرد؛

تحول در عصر جاهلیت هنر پیامبر اکرم

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به معنویت و روحیات مسلمانان گفت: هنر پیامبر اکرم(ص) این بود که مردم عصر جاهلیت را با اسلام متحول کرد و همان مردم توانستند با آن معنویت و تغییر روحیات، بزرگترین تمدن بشریت را رقم بزنند.
ارتحال پيامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع)

حجت الاسلام علی‌رضا قاسمی، کارشناس مسائل دینی و عقیدتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رحلت پیامبراکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در قرآن به عنوان اسوه حسنه معرفی شده‌ است و ائمه اطهار(ع) نیز از بزرگان دین هستند ازاین‌رو مسلمانان و به‌ویژه شیعیان باید در همه ابعاد زندگی از ایشان پیروی کنند.

 

وی به شخصیت و جایگاه ویژه امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: یاد و نام امام حسن مجتبی(ع) به دلیل جایگاه ویژه ایشان و ویژگی‌های اجتماعی، اخلاقی و سیاسی در تاریخ جاودانه مانده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به سبک زندگی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: به لطف الهی و تلاش رهروان و پیروان ایشان، زندگی‌نامه پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) به طور کامل موجود است که مسلمانان به‌ویژه شیعیان می‌توانند در بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، الگوی عملی و دقیقی داشته باشند.

 

وی به اخلاق کریمه پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و یادآور شد: خداوند متعال از اخلاق عظیم پیامبر اکرم(ص) تحت عنوان «انک لعلی خلق عظیم» تجلیل کرده است که می‌تواند در سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان روحیات مردم عصر جاهلیت ابراز کرد: مهربانی، صبر، گذشت و اخلاق ویژه پیامبر اکرم(ص) بود که مردم عصر جاهلیت را به اسلام جذب کرد و اسلام با همه اصول و فروعش را پذیرفتند.

 

امام جمعه شهرستان بادرود با اشاره به معنویت و روحیات مسلمانان تأکید کرد: هنر پیامبر اکرم(ص) این بود که مردم عصر جاهلیت را با اسلام متحول کرد و همان مردم توانستند با آن معنویت و تغییر روحیات، بزرگترین تمدن بشریت را رقم بزنند.

 

حجت الاسلام قاسمی در پایان از عزادارن پیامبراکرم(ص) و پیروان امام حسن مجتبی(ع) دعوت به عمل آورد که در 28 صفر به امام زاده آقا علی عباس تشریف ببرند و از مراسمی که در این روز برگزار می‌شود استفاده کنند./908/ت302/س

ارسال نظرات