۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۳۷۸۵۴
به مناسبت سالروز حماسه 9 دی؛

روزی به وسعت قرن‌ها بیداری و سرفرازی

خبرگزای رسا ـ یوم الله، این تعبیر سترگ و شگرف، شاید برترین و رساترین تعبیر برای روزی باشد که دست قدرت خدا از آستین ملتی انقلابی و ولایت مدار بیرون آمد و به مدد بصیرت و رشادت ایمانی، نقاب از چهره منافقین و فتنه‎گران برانداخت و ضامن آرامش و ماندگاری انقلاب اسلامی شد.
9 دي

هر بار که این جملات جان‌فزا را مرور می‌کنیم، چشم و دلمان به نوری الهی و جانمان به بویی بهشتی روشن می‌شود؛ جملاتی از مولای بصیرت که در کناره‌های امن و اقتدار، قافله سالار این ملت است: «مطمئن باشید که روز نهم دیِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرائط کنونی - که شرائط غبارآلودگیِ فضاست - این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود. هر چه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی(ع) را می‌بیند. این کارها کارهائی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است...»

 

 

یوم الله، این تعبیر سترگ و شگرف، شاید برترین و رساترین تعبیر برای روزی باشد که دست قدرت خدا از آستین ملتی انقلابی و ولایت مدار بیرون آمد و به مدد بصیرت و رشادت ایمانی، نقاب از چهره منافقین و فتنه‌گران برانداخت و ضامن آرامش و ماندگاری انقلاب اسلامی شد.

 

به لطف خدا چون که دی ماه شد    دل  خلق  از  آن  فتنه  آگاه شد
به  روز  نهم  محشری  شد به پا     تو گویی زمین لرزد از این سپاه
خدایا   به  این  خلق  بی ‌واهمه     عیان  کن  رخ  مهدی فاطمه(ع)

 

و به راستی که 9 دی یوم الله است؛ چرا که نام و نشان خدا در این ساعات، مشام جان هر آن کسی را که ذره‌ای صفای دل و ایمان قلبی در وجودش مانده باشد، معطر و مصفا می‌نماید. روزی که ایران یکپارچه شور و شعور بود. همه آن‌ها که در یوم الله 9 دی قدم به خیابان گذاشتند، به یاد دارند که آن روز ایران یکپارچه نمایش دفاع از کیان اسلام و انقلاب و رهبری شده بود و هیچ نام و نشانی از هیچ گروه و حزبی در کار نبود؛ چرا که مردم دریافته بودند که دشمن اصل نظام و انقلابشان را نشانه رفته است و دلیل آن حضور یکپارچه و بی‌نظیر هم همین احساس تعهد نسبت به این ارزش‌های ناب و تابناک دینی و ملی بود.

 

 

هوا  آشفته بود  و  شهر   مجنون       زمین سر در گریبان، چشم پر خون

حماسه‌  می‌خروشید از  گلوشان       ز رگ‌ها خون غیرت سخت ‌جوشان

که‌عاشوراکسی‌رقصیده؟اوکیست؟     چه‌کس‌باشاه‌دین‌جنگیده؟کوفیست؟

ازاین‌غم شهر گویا پر ز شیر است      دی از گرمای این دل‌ها چو تیر است

همه  عمارگون،  آماده،  هوشیار        تما م    شهر     بیدارند   ،    بیدار

 

9 دی آغازی بر یک پایان بود؛ آغازی نوین در تاریخ انقلاب که با پایان تاریخ مصرف فتنه گران رقم خورد و طلوع زیبای وحدت و همدلی و شور و شعور انقلابی را با پایان یافتن خیمه شب بازی مهوع و تلخ و ننگین نفاق جدید به ظهور رساند. روز پاک شدن لکه ننگ فتنه گران از صفحه سپید ایران!

 

 

 

فتنه گرانی که چند ماه کشور را به عرصه تاخت و تاز بزدلانه اما تلخ و آفت زای خویش مبدل کردند و از صبر و مماشات نظام و مردم، بدترین سوءاستفاده‌ها را نمودند؛ در حالی که نمی‌دانستند و مست قدرت، حواسشان نبود که این مهلت، همان استدراج الهی است که باعث می‌شود باطن حقیقی و واقعیت درونی آنان رخ بنماید و بر همه چشم‌های نظاره گر آشکار شود که آنان در عین شعارهای تهی و فریبندگی‌های شیطانیشان، چقدر به دون مایگی و شهوت قدرت خواهی و اسب سرکش دنیاپرستی سوار و مبتلایند.

 

9 دی، سیل  مردم  باز  جوشید    تمام سینه‌ها آخر خروشید
خس و خاشاک را از شهر راندند    سران  فتنه زیر پای ماندند

 

خیابان‌های تهران چند ماه دست آویز آشوب و آتش بود و در این میان، سکوت خواص بی‌بصیرت و مردد، وسیله‌ای شد تا اهالی شهوت قدرت، بر طبل توخالی و بدصدای آشوب بکوبند و عرض خود ببرند و زحمت ملت دارند.

 

 

ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند و خورشید برخواهد آمد

 

اما حقیقت آن است که ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند و آفتاب حقیقت به زودی از پس ابر ابهام و غبار فتنه و عصیان و فلت، بیرون خواهد آمد؛ زمستان خواه رفت و مثل همیشه روسیاهی به زغال خواهد ماند و نهم دی روزی بود که همه این حقایق عظیم و عزیز، با حضور ملت و بصیرت مردم رقم خورد و آب پاکی بر دستان فتنه ریخته شد.

 

ما را نبی قبیله سلمان خطاب کرد      روی غرور و غیرت ما هم حساب کرد

از ما بترس  طایفه ‌ای پر  اراده ‌ایم      ما مثل کوه پشت علی  ایستاده‌ ایم

ازمابترس شیعه سرسخت حیدریم    جان بر کفان  جبهه  “فتوا” ی رهبریم

 

به راستی چه دل انگیز و نوازشگر و مستحکم است بیان پیر و مرشد انقلاب و قافله سالار بصیرت و صبر حضرت امام خامنه‌ای مدظله در تصویرگری این روز باشکوه و ماندگار در تاریخ ملت انقلابی ایران؛ «روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل همند؛ این انسان‌ها هستند، این اراده‌ها و مجاهدت‌هاست که یک روزی را از میان روزهای دیگر برمی‌کشد و آن را مشخص می‌کند، متمایز می‌کند، متفاوت می‌کند و مثل یک پرچمی نگه می‌دارد تا راهنمای دیگران باشد.»

 

 

 

این حسین بن علی(ع) است که به این روز جان می‌دهد

 

روز عاشورا - دهم محرم - فی نفسه با روزهای دیگر فرقی ندارد؛ این حسین بن علی(ع) است که به این روز جان می‌دهد، معنا می‌دهد، او را تا عرش بالا می‌برد؛ این مجاهدت‌های یاران حسین بن علی(ع) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را می‌بخشد.

 

روز نوزدهم دی هم همین جور است؛ روز نهم دیِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دیِ قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌شناسی است، از وقت‌شناسی است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است - روز نهم دی را هم متمایز می‌کنند.

 

 

مطمئن باشید که روز نهم دی در تاریخ ماند

 

مطمئن باشید که روز نهم دیِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرائط کنونی - که شرائط غبارآلودگیِ فضاست - این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت؛ کار بزرگی بود. هر چه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی(ع) را می‌بیند.

 

این کارها کارهائی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسی - که من بارها این را نقل کرده‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهی را در پشت این قضایا دیدم.» درست دید، آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.(بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دی ماه 19/10/1388)

 

آری، بار دیگر در آستانه روز تاریخی و فراموش ناشدنی 9 دی قرار گرفتیم و خاطره آن لحظات با شکوه و رستاخیزی و هنگامه انفجار بصیرت مردم بر مدار ولایت خواهی و پایداری بر اصول و آرمان‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی فرا رسید.

 

 

تـــرسیـــم ره امــــام؛ یعنی 9 دی       بر زخــم دل التیـــــام؛ یعنی 9 دی
مــا منتقمــــان  روز عاشــــورائیم       مختـــار! ببیـن! قیــام، یعنی 9 دی

 

روزی که سیل جمعیت پرخروش ملت ایران پس از چندین ماه فتنه گری ایادی استکبار جهانی و تحمل و شکیبایی و بزرگواری نظام و مردم، به خیابان‌ها آمدند و چونان آبی بر آتش فتنه فرود آمده و بساط عمال آمریکا و اسراییل و مغرضان و فریب خوردگان داخلیشان را جمع نمودند.

 

هر  چند  که چند  روز  امانت  دادیم     کی دست به دست ناتوانت دادیم؟
ما گوشه‌ای از قدرت خود را ای‌خصم     اندر  نه  دی‌  ماه  نشانت   دادیم

 

مردم ایران اسلامی در یوم الله 9 دی، بار دیگر نشان دادند که تا چه میزان بر سر آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌اند و تا عمق جان و از صمیم وجودشان به ولایت و رهبری آسمانی و الهی این مرز و بوم عشق می‌ورزند و آن‌گاه که پای ولایت و اساس میهن در میان باشد، همه رنگ‌ها و دسته بندی‌ها را به کناری زده و با حضور بصیرت آمیز و به موقعشان در وسط میدان، افق‌های روشنی را به سوی منظر این میهن پرگهر می‌گشایند.

 

 

9 دی آفتابی درخشان بود که پس از شبی دیجور برآمد

 

9 دی به سان دمیدن آفتابی درخشان بود که پس از شبی دیجور، به میانه آسمان دل و دیده این مردم شهیدپرور و مقاوم آمد و همه یخ‌های انجماد خودخواهی و هوی پرستی اهالی دنیا را در زیر هرم ملکوتی و خداییش، ذوب نمود.

 

آن عهد که در روز ازل ما بستیم      با لطف خدا ز دام شیطان رستیم
روز  نه  دی  دوباره  ثابت کردیم      درصحنه ‌همیشه باولایت هستیم

 

9 دی روزی بود که حتی آن گروه از مردم که به خیال اعتراض به نتیجه انتخابات و در حمایت از عده‌ای از سردمداران حرکت به ظاهر اعتراضی آن روزگار، طی هفته‌ها و ماه‌های قبل به خیابان آمده بودند هم نقاب از چهره ایادی استکبار برافکندند و به سیل جمعیت میلیونی اقشار مختلف ملت ایران پیوستند؛ چرا که اساس نظام و کیان و شرف میهن عزیزشان را در خطر می‌دیدند و به همین دلیل هم بود که هر کس در آن روز تاریخی به خیابان‌های ایران در اقصی نقاطش می‌آمد، می‌دید که شعار مردم تنها دفاع از اصل نظام و رهبری مظلوم اما هوشمند و پرصلابتش است و نه طرفداری از این و آن و چپ و راست.

 

 

پای نظام و انقلاب و رهبری که در میان باشد، مردم امت واحده‌اند و یکپارچه

 

چرا که وقتی در موقعیتی خطیر و حساس، ناموس نظام و هویت و مبانی آسمانی و الهی‌اش یعنی ولایت فقیه و رهبریت عالیقدرش مورد هجمه قرار گیرد، دیگر همه حاشیه‎ها و رنگ‌ها و صنف‌ها و دسته بندی‌ها برای مردم رنگ می‌بازد و همه در زیر آفتاب دل نواز و هویت بخش و گرما آفرین ولایت ذوب می‌شوند و به صف عشق می‌پیوندند.

 

عشق به ولایت که شعبه‌ای از عشق به خدا و رسول خدا و مجرا و مجلای هویت و شرف و کیان و اعتقاد و ایمان قلبی یکایک ملت رشید و امت شهیدپرور ایران اسلامی است.

 

و 9 دی البته روز آزمون مردم و مخالفان نظام و غافلان و خاذلان و خسران دیدگان آن دوران بود.

 

 

جسورانه دل رهبر  شکستند       گمان کردند در کوفه نشستند

علی هفتاد ملیون  یار   دارد       هزاران   مالک  و   عمار   دارد

چه‌سلمان‌هابه‌دورشدرطوافند      چه‌شمشیرهابه‌اذنش‌درغلافند

فقط کافیست تا با یک اشاره       جهان  کفر   گردد   پاره    پاره

 

9 دی، روزی که ملت فهیم ایران فهم و بصیرت و رشادت فکری خود را برای همه عالم و یکبار دیگر به نمایش گذاشتند و حماسه‌ای از جنس شور و شعور و شرف و شیدایی و شکیبایی و شادی آفریدند.

 

یادمان هست در آن روز بزرگ و مبارک و خطیر و تأمل برانگیز، چه صحنه‌های زیبا و وصف ناپذیری در خیابان‌های کشورمان خلق شد.

 

از هر قوم و قبیله‌ای به میدان آمدند و حماسه‌ای آفریدند از جنس نور و حضور


مردمانی که از کودک و پیر و از زن و مرد و از جوان و میانسال و سالمند و از هر قوم و قبیله‌ای به میدان آمدند و حماسه‌ای آفریدند از جنس حضور و اینک در آستانه آن روز بزرگ و در یادمان آن لحظه‌های ناب و تابناک، به یاد می‌آوریم که ناخدای کشتی انقلاب و قلب تپنده شهیدان و یادگار عزیز امام و میراث‌دار همه ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام مقدس، حضرت امام خامنه‌ای که چون نوح بر عرشه این میهن طوفانی اما آبی و آسمانی میدان داری نموده و هدایت ربانی خویش را بر سر این مردم شریف و حق‌مدار چونان باران بهشتی و بهاری ارزانی داشته‌اند و امید آن‌که روزی را شاهد باشیم که پرچم این انقلاب ر ابه دستان صاحب اصلیش برسانند.

 

 

و یوم الله ماندگار است... تا همیشه


آری، یوم الله، این تعبیر سترگ و شگرف شاید برترین و رساترین تعبیر برای روزی باشد که دست قدرت خدا از آستین ملتی انقلابی و ولایت مدار بیرون آمد و به مدد بصیرت و رشادت ایمانی، نقاب از چهره منافقین و فتنه گران برانداخت و ضامن آرامش و ماندگاری انقلاب اسلامی شد.

 

گرامی باد یاد و خاطره نهم دی، یوم اللهی که به وسعت قرن‌ها بیداری و سرفرازی، نظام اسلامی و ایران انقلابی را با رهبری داهیانه امام و امیر این انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای و حضور ملت و به مدد بصیرت، برای یک عمر بیمه کرد.

 

و یوم الله ماندگار است... تا همیشه!

 

سجاد حسنی

 

/830/702/ر

ارسال نظرات