۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۳۸۲۲۴
معاون وزیر علوم در دامغان:

مردم ایران در حماسه 9 دی بار دیگر اهمیت اصل حضور آگاهانه را نشان دادند

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری و مالی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دامغان گفت: ملت هوشیار ایران همواره در طول تاریخ با حضور در صحنه‌های حساس گره‌گشای اصلی مسائل کشوره بوده‌اند و در حماسه نهم دی‌ماه 88 نیز بار دیگر اهمیت اصل حضور آگاهانه را نشان دادند.
حضور معاون وزير علوم در دانشگاه دامغان حضور معاون وزير علوم در دانشگاه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، محمد حسین امید، معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جریان سفر خود به شهرستان دامغان، شامگاه دوشنبه در حاشیه همایش تجلیل از خیر خوابگاه‌ساز دامغانی، علی حیدری شوکت آبادی که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان و رییس، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه دامغان و جمعی از خیران این عرصه در محل سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد با اشاره به فرارسیدن نهم دی‌ماه اظهار داشت: مردم کشورمان در حماسه 9 دی در لبیک به ندای رهبر انقلاب با حرکتی خودجوش غائله‌ای بزرگ را خاتمه دادند.

 

وی فتنه 88 را دارای عوامل مؤثر درونی و بیرونی فراوانی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های فراوان و توطئه‌های استکبار جهانی همراه با دسیسه‌های داخلی موجب شکل گیری حوادث بعد از انتخابات 88 شد اما باز هم مردم ما با حضوری به موقع و یکپارچه هوشیاری و اقتدار خود را به نمایش گذاردند.

 

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تأکید بر نقش رهبری حکیمانه و تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب در عبور کشور از غائله سال 88 خاطر نشان کرد: مردم ما با پیروی از فرمایشات رهبری در خلق حماسه 9 دی بار دیگر ولایتمداری خود و تبعیت عملی از ولایت فقیه را اثبات کردند و همچون دوران دفاع و سازندگی در مقابل انحراف و خطر بصیرانه ایستادند.

 

دانشگاه دامغان در مجموعه دانشگاه‌های خوب کشور قرار دارد

 

محمد حسین امید در جمع شرکت کنندگان این همایش با بیان اینکه دانشگاه دامغان در مجموعه دانشگاه‌های خوب کشور قرار دارد، گفت: این دانشگاه از ابتدا با اساس و پایه مردمی بنا شده و از این منظر دومین دانشگاه با این ویژگی در کشور است که تابحال از وجود آن خبر دارم و در عین حال شرایط نسبتا مطلوبی دارد.

 

وی با قدردانی از خیر محترم علی حیدری شوکت آبادی به دلیل فعالیت‌های متعدد در این زمینه اضافه کرد: ادامه روند رو به رشد دانشگاه دامغان و دیگر دانشگاه‌های نظیر آن مستلزم کمک‌های دولتی و مردمی است، هرچند اقدامات برای حمایت از خیران باید افزایش یابد و توقع ما در این زمینه از مسؤولان و مردم این است که به تشکیل هر چه سریعتر بنیاد‌های خیران نیک اندیش کمک کنند.

 

عبدالعلی بصیری، رییس دانشگاه دامغان نیز در این همایش با تقدیر از خیر خوابگاه ساز یاد شده و مشارکت 50 درصدی وی در ساخت چهارمین خوابگاه دانشجویان دختر پردیس این دانشگاه که با حضور معاون وزیر علوم افتتاح شد و مساعدت‌های نیک اندیشانه متعدد ایشان در تأمین دیگر نیاز‌های این مرکز آموزش عالی، دانشگاه دامغان را نهادی برخاسته از خواست مردم نامید.

 

وی با قدردانی از ریاست اسبق دانشگاه دامغان که در ساخت و تکمیل خوابگاه حضرت مریم(س) تلاش وافری داشته است افزود: این دانشگاه از ابتدایی‌ترین سال‌های انقلاب به کوشش گروهی از مردم شهرستان پایه‌گذاری شده و از سال 71 رسما با پذیرش دانشجو کار خود را آغاز کرده است.

 

رییس دانشگاه دامغان با بیان اینکه اساسنامه این دانشگاه به امضای رهبر کبیر انقلاب اسلامی رسیده و این مسئله از دلایل توفیقات این دانشگاه است و تصریح کرد: این دانشگاه در سال 80 به دانشگاه علوم پایه و در سال 89 به عنوان دانشگاه دامغان تغییر نام یافت.

 

بصیری افزود: در حال حاضر دانشکده‌های فنی مهندسی و هنر بیش از سه سال است که در این دانشگاه ایجاد شده و فعالیت می‌کنند و در عین حال به دنبال ایجاد رشته‌های مطلوب دانشکده علوم انسانی نیز هستیم و فعالیت آن را با جذب دانشجو در رشته حقوق شروع کرده‌ایم.    

 

وی تکمیل ساختمان آمفی تئاتر بزرگ دانشگاه دامغان با 80 درصد پیشرفت در ابنیه و به‌ویژه اتمام فاز اول این پروژه یعنی سالن همایش‌ها با ظرفیت قریب به یک هزار نفر، تکمیل پروژه خوابگاه شماره پنج دانشجویان دختر این دانشگاه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و  پرداخت اعتبارات وعده داده شده در سفر استانی دولت جهت اتمام ساخت پروژه دانشکده زیست شناسی دانشگاه دامغان را به عنوان مهمترین خواست‌های عمرانی این دانشگاه در این جلسه مطرح کرد.

 

گفتنی است در بخش پایانی این گردهمایی با حضور محمد حسین امید، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری، امام جمعه، فرماندار و رئیس دانشگاه دامغان از زحمات و خدمات ارزنده خیر نیک اندیش علی حیدری شوکت آبادی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی شد./977/پ202/ب

ارسال نظرات