۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۴۸۸
آیت الله قرهی:

رفوزه‌های فتنه 88 در زمان امام هم راستگو نبودند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قرهی گفت: آن‌ها که در فتنه 88 رفوزه شدند در زمان حیات امام(ره) هم با ایشان صادق نبودند و برخی از آنها می‌گفتند که ما اصل ولایت فقیه را قبول نداشتیم و از روی ترس به امام(ره) نمی‌گفتیم.
آيت الله قرهي

آیت الله روح‌الله قرهی، متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا  در تعریف فتنه و دلایل آن تصریح کرد: در لغت فتنه را این‌گونه معنا می‌کنند که طلا را در آتش می‌گذارند تا ناخالصی آن جدا شود و خداوند در قرآن کریم آورده است که مردم را به وسیله فتنه‌ها امتحان می‌کند تا دروغگوها از راستگوها شناخته شوند و در فتنه 88 نیز برخی به خاطر همین ناخالصی‌ها رفوزه شدند.

 

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل اصلی فتنه‌گری، دنیا طلبی و حب دنیا است که انسان را به بدی و تباهی می‌کشاند و یکی از مصادیق دنیا طلبی حب به اولاد است که بعضی‌ها متأسفانه گرفتار این موضوع هستند.

 

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) که بهشت و نعمت‌های حیات بخش آن برای اشخاص فتنه‌گر و سخن‌چینِ آشوب طلب حرام است، اظهار داشت: دنیا طلبی سبب فتنه‌گری و آشوب طلبی است و پیامبر اکرم(ص) در وسائل الشیعه می‌فرمایند: حُبُّ الدّنیا عاملٌ لِکُلِ فتنهٍ که حب دنیا عامل همه فتنه‌ها است.

 

آیت الله قرهی در ادامه گفت: با توجه به آیات قرآن فتنه‌گران صادق نیستند و برخی از مدعیان خط امام و رفوزه‌های فتنه 88، اگر صادقانه امام(ره) را قبول داشتند باید سخنان ایشان را گوش می‌دادند، در حالی بعد از به قدرت رسیدن گفتند که اصلاً اصل ولایت مطلقه فقیه را قبول نداشتیم و به خاطر امام(ره) و ترس از ایشان نمی‌گفتیم.

 

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به ساده زیستی امام(ره) خاطر نشان کرد: امام(ره) وقتی به خاطر بیماری قلبی در نیاوران تهران ساکن شدند به آقا سید احمد عرض کردند که من دوست ندارم بالانشین باشم، من موی گودنیشین‌ها را به بالانشین‌ها ترجیح می‌دهم و از آنجا به روستای جماران آمدند در حالی که برخی در این زمان به خاطر حبّ دنیا، در همان روستای ساده جماران کاخ نشین شدند.

 

آیت الله قرهی در پاسخ به این سؤال که آیا در آینده هم دچار فتنه خواهیم شد، بیان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید که شما همیشه در حال فتنه و امتحان هستید و فتنه همیشگی است، مهم این است که ما باید در مقابل فتنه هوشیار باشیم. در سال 78 وقتی فتنه شروع شد و بعد از پنج روز تمام شد، تصور کردیم که مکر و حیله دشمن تمام شده و غافل شدیم در حالی که دشمن غافل نبوده و هوشیار و بیدار بود و برای فتنه 88 برنامه‌ریزی کرد که این بار هفت ماه طول کشید.

 

وی در ادامه گفت: ما اگر صاحب خرد و عقل هستیم باید از فتنه 88 درس عبرت بگیریم و غفلت سراغ ما و مسؤولان نظام نیاید که غفلت یکی از دلایل فتنه است.

 

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در کتاب وسائل الشیعه تصریح کرد: حضرت می‌فرمایند: همانا از کسانی که مدعی مودّت ما اهل بیت(ع) هستند، در فتنه‌گری برای شیعیان ما از دجّال هم شدیدتر هستند. راوی به پیامبر(ص) گفت: یا رسول الله، این افراد چرا این‌گونه هستند که حضرت فرمود: به خاطر اینکه دوستی با دشمنان ما و دشمنی با دوستان ما می‌کنند و با وجود چنین انسان‌هایی حق و باطل در هم آمیخته شده و مؤمن از منافق شناخته نمی‌شود.

 

آیت الله قرهی در پایان افزود: کسانی که به دیدار دشمن می‌رود و لبخند صمیمانه می‌زند، وقتی به محبین امام(ره)، انقلاب و رهبر عظیم الشأن می‌رسند، می‌گویند: این‌ها تندرو و بی‌سواد هستند، بروند به جهنم و امثال این تعابیر را به کار می‌برند، و از آن سو با  دشمنان نظام و انقلاب دوستی می‌کنند./841/ت302/ب6

ارسال نظرات