۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۳۸۶۲۰
حجت‏الاسلام والمسلمین موسوی زنجانی:

امام حسن عسکری استراتژیست تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسن عسکری(ع) با حفظ جان امام زمان(ع) و آماده سازی جهان اسلام برای درک غیبت راه را برای ایجاد تمدن اسلامی هموار کردند.
زير باران انتظار

حجت‏الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی زنجانی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: بنی اسرائیل عدد 12 را به علت ایمان به چشمه‏ها و نقبای 12گانه موجود در تلمود، عددی بسیار مهم ومؤثر در عالم می‏دانستند؛ از این رو نسبت به امام دوازدهم بعد از پیامبر اسلام(ص) و با توجه به حساسیت‏های ایشان سعی در حذف این امام همام داشتند.

 

وی در ادامه افزود: بنی تیم، بنی ادی، بنی امیه و بنی عباس از خاندان قریش بودند، بنابراین امام دوازدهم را مانند یوسف(ع) یک از دوازده فرد قریش می‏دانستند که از سوی وحی به عنوان نابود کنند جبارین معرفی شده بود و در همین راستا امام حسن عسکری(ع) فرمودند شمشیر برگردن ما 11 امام بود چون دشمنان ما می‏دانند در مجموعه ما دوازدهمین از بنی اسمائیل از طرف خدا مستقر شده تا از جبارین انتقام بگیرد و همین امر باعث شد تا ما 11 نفر در برابر جبارین قد علم نکنیم و به همین دلیل حضور امام زمان(عج) خطری قطعی خواهد بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با توجه به صفت عسکریین برای امام هادی و عسکری(ع) تصریح کرد: کنترل امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) تنها راه کنترل امام زمان(عج) از سوی دشمنان بود به همین علت امام هادی و عسکری(ع) در حصار ارتش و در فضایی نظامی نگه داری می‏شدند و به همین علت به این دو امام عسکریین می‏گویند.

 

وی با اشاره به داستان ذوالقرنین و خضر(ع) و کهف ابراز داشت: داستان خضر برای اثبات امکان عمر طولانی برای بشر، قصه ذوالقرنین برای اثبات حکومت جهانی و داستان کهف برای اثبات ظهور بعد از غیبت طولانی است بنابراین کسی که به قرآن ایمان داشته باشد بدون تردید به امام زمان(ع) نیز ایمان خواهد داشت.

 

این مبلغ و کارشناس دینی یادآور شد: نجف اشرف شهری است که خاک حضرت آدم(ع) از آن منطقه برداشته شد و برخی انبیا در این شهر حکومت و نبوت کرده‏اند، انتقال اهل بیت(ع) به این منطقه با اراده امام علی(ع) بوده و روایتی نیز موجود است که می‏فرماید اگر پرگار را روی نجف قرار دهید محیط متشکل از آن محل حکومت امام زمان(ع) است که اسم آن منطقه به گفته امام عسکری(ع) ام‏القری یه فردوس است.

 

وی ادامه داد: با توجه به این همه اسرار الهی در مورد شخص امام زمان(ع) امام حسن عسکری(ع) سعی می‏کردند جامعه اسلامی را برای درک و فهم غیبت امام معصوم آماده کنند که دراین امر بسیار موفق بودند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین موسوی زنجانی در پایان تأکید کرد: استراتژی امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) استراتژی ایجاد حکومت و تمدن اسلامی بود که با حفظ جان فرزند مبارک خود آماده سازی شیعیان و مسلمانان برای این امر اسلام را حفظ کردند./1329/ت302/س

 

ارسال نظرات