۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۳۸۷۱۷
نماینده مسیحی مجلس شورای اسلامی:

درک غلط از مبانی توحیدی ریشه همه جنایات است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: همان‌گونه که امروز بسیاری از کشورها به نام اسلام دست به جنایات وحشیانه می‌زنند، در کشورهای دیگر نیز افرادی به نام مسیحیت جنایات بزرگی را انجام می‌دهند و این جنایات همه از روی بد آموختن مبانی توحید است.
خانلري

کارن خانلری، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک آغاز سال میلادی، صلح و عدالت را از آموزه‌های اصلی مسیحیت دانست و گفت: عشق و دوست داشتن ارزش‌های بالای انسانی از دیگر آموزه‌های این دین است.

 

وی افزود: واژه عدالت یکی از واژه‌های پر کاربرد در کتاب مقدس است که نشان دهنده جایگاه والایی عدالت است.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره آموزه صلح مسیحیت نیز بیان داشت: صلحی که از حضرت مسیح(ع) به تصویر کشیده می‌شود صلح صوری نیست، بلکه صلح همراه با عدالت است.

 

وی ادامه داد: اگر صلح تنها را اجرا کنیم و عدالت را از صلح بیرون بکشیم نمی‌توانیم صلح به معنای واقعی را بر آن نام نهیم.

 

خانلری با تأکید بر این‌که جامعه جهانی باید صلح و عدالت را در پی گیرد، عنوان کرد: این موضوعات را همیشه باید دنبال کرد، در حالی که در مسائل سیاسی بسیار متفاوت‌تر از این موضوعات عمل می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همان‌گونه که امروز بسیاری از کشورها به نام اسلام دست به جنایات وحشیانه می‌زنند، در کشورهای دیگر نیز افرادی به نام مسیحیت جنایات بزرگی را انجام می‌دهند و این جنایات همه از روی بد آموزی و عدم آموزش صحیح مبانی توحیدی است.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ادیان الهی، ریشه‌های اندیشه توحیدی مشترک دارند، گفت: تمام ادیان در اصول با هم مشترک هستند؛ ادیان الهی در حقیقت در کنار یکدیگر همدیگر را تکمیل می‌کنند.

 

وی افزود: البته شناخت و بیان مسائل فرعی و جزئی کار عالمان دین است و مردم عادی نباید به این موضوعات بپردازند، بلکه مردم عادی باید بر کلیات و مشترکات پایبند باشند؛ چرا که در صورت ورود به مسائل جزئی ممکن است گرفتار جنبش‌های فاشیستی شویم؛ باید مشترکات محور کار ما قرار گیرند./993/ت302/ف

ارسال نظرات