۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۳۸۹۳۶
کارشناس دینی:

هویت مردم کاشان از وجود امامزادگان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناسی دینی با اشاره به این که در مکان هایی که امامزادگان مدفون هستند، اوج دین مداری و عشق به ائمه معصومین را می توان مشاهده کرد، گفت: شهرستان کاشان از این نعمت الهی به نحو احسن بهره برده است و هویت دارالمومنین مردم این شهرستان نیز به دلیل حضور این امامزادگان است
آستان مقدس سلطانعلي اين امام محمد باقر(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مجتبی رضایی، کارشناس دینی پنجشنبه شب در حاشیه معارفه مدیر اجرایی آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:: امامان معصوم برای ترویج دین مبین اسلام، فرزندان صالح خود را به نقاط مختلف دنیا می فرستادند و آن بزرگواران در هر منطقه ای که حضور داشتند زمینه گرایش مردم به اسلام را فراهم می‌کردند.

 

وی با اشاره به اینکه معمولا مناطق شیعه نشین از وجود مبارک امامزادگان خالی نیست افزود: این موضوع نشان از مأمن و مأوا بودن امامزادگان برای افراد صالح خداوند است که آن بزرگواران مانند چتری در روزگاری که سختی های دین داری زیاد است ظاهر می شوند.

 

این کارشناس دینی گفت: حریم امن امامزادگان مکانی مناسب برای توبه و استغاثه و جلوگیری از گناه و معصیت و سبب پیوندی معنوی با خداوند متعال را برای بندگانش فراهم می‌کند.

 

وی افزود: خیلی از انسان در مناطقی از دنیا زندگی می کنند که تا آخر عمر خود توفیق گرفتن هیچ شبکه ضریحی در دستشان را پیدا نخواهندکرد، در حالی که برای ما ملت شیعه ایران، این نعمت خدادادی به صورت رایگان در نقاط مختلف وجود دارد.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که در مکان هایی که امامزادگان مدفون هستند، اوج دین مداری و عشق به ائمه معصومین را می توان مشاهده کرد، گفت: شهرستان کاشان از این نعمت الهی به نحو احسن بهره برده است و هویت دارالمومنین مردم این شهرستان نیز به دلیل حضور این امامزادگان است.  

 

وی گفت: در جوار امامزادگان علما و محققین دینی و علمی دور یکدیگر جمع می شوند و در راه ترویج دین به شکلی مؤثر ظاهر می شوند که شهر مقدس قم به دلیل وجود مبارک حضرت معصومه (س) نمونه ای بارز از این موارد است.

 

به گفته وی، تجمیع این موارد در کنار یکدیگر موجب رشد دینی و معنوی مردم حاضر در آن مکا ها می شود و این مسئله با توجه عمیق در جوامع مختلف قابل مشاهده است.

 

این کارشناس دینی یاد آورشد: ما باید خداوند متعال را شکرگزار باشیم که در کشوری زندگی می کنیم که توفیق استفاده از وجود این امامزاگان جلیل القدر نصیب مان شده است و این نعمت را باید قدر بدانیم./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات