۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۴۲۵
وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

قرآن مسیر اندیشه‌ورزی و کسب دانایی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان مسیر رشد اندیشه‌ورزی و دانایی خود را از طریق قرآن می‌توانند کسب کنند، قرآن بیش از همگان معلم تفکر است خوب است خود را شاگرد این نور قرار دهیم.
فرهادي وزير علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری شامگاه یک‌شنبه در آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های قدرت قرآن تحرک‌بخشی و جنبش آفرینی است قرآن کتاب تبرک نیست بلکه کتاب تحرک است.

 

وی افزود: قرآن با تغییر در نگاه‌ها و نگرش‌ها قادر به تغییرات و انقلاب بزرگ در زندگی انسان است که همین نگاه‌ها و نگرش‌ها تاثیرات مهمی در دنیای بیرون می‌گذارد، قرآن کتاب احیاگر، بیدار‌کننده، انسان‌ساز، هدایت کننده آدمیان به سوی مبدا هستی است.

 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بی‌نظیر بودن قرآن عنوان کرد: به دلیل زنده بودن قرآن هر قشری در هر عصری می‌تواند از آن بهره‌برداری لازم را داشته باشد، زمانی‌که دانشجو بر سر سفره قرآن قرار گیرد پیامهایی دریافت می‌کند که از هیچ کتابی دریافت نخواهد کرد.

 

فرهادی در ادامه گفت: قرآن کتابی جهان‌بخش است که تغییر در احوال و شرایط دورنی انسان دارد و بر اساس فرمایش امیرمومنان(ع) همنشینی با قرآن پرخاصیت و با کیفیت است، دانشجویان مسیر رشد اندیشه‌ورزی و دانایی خود را از طریق قرآن می‌توانند کسب کنند، قرآن بیش از همگان معلم تفکر است خوب است خود را شاگرد این نور قرار دهیم.

 

وی با اشاره به تجربه‌گرایی قرآن اظهار داشت: قرآن دانشمندان را به مشاهده پدیده‌های علمی و تجربه‌گرایی دعوت کرده اما از تجربه‌پرستی نهی می‌کند، در قرآن هجرت، گردش علمی با هدف عبرت‌گیری و کسب بصیرت توصیه شده است.

 

وزیر علوم و تحقیقات در پایان خاطرنشان کرد: مطابق قرآن انسانها در هر مرتبه از علم و دانش باید در صراط مستقیم حرکت کنند مبادا علم آموزی سبب غرور و از بین رفتن بندگی او شود مطلوب است که دانشگاه‌ها و دانشجویان ما در سبیل‌های متعدد علمی اما در صراط واحد تربیت شوند، امید که حضور دانشجویان مسلمان نوید بخش پیام وحدت و زمینه گسترش قرآن در عالم شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات