۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۳۹۵۶۳
فردا در مشهد؛

نشست هم اندیشی مکتب عرفانی نجف برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مکتب عرفانی نجف در نشستی با حضور فضلا و طلاب حوزه علمیه خراسان بررسی می شود.
ايران وعراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست هم اندیشی مکتب عرفانی نجف از برنامه های جنبی نخستین همایش بین المللی میراث مشترک ایران و عراق فردا در مشهد برگزار می شود.

 

بنابراین گزارش، نشست مذکور به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با همکاری دبیرخانه همایش 16 دیماه ساعت 9:30در محل اتاق جلسات دفتر تبلیغات خراسان رضوی برگزار می شود.

 

مطالعات تاریخی و فرهنگی، مطالعات ادبی – زبانشناسی، مطالعات باستان شناسی، مطالعات نسخه ­شناسی و کتابشناسی، مطالعات هنری و نمایشی، مطالعات علوم و فنون، پزشکی، مطالعات ادیان، فلسفه و عرفان، اخلاق، معنویت و باورها در قرآن کریم، انجیل و دیگر کتاب های مقدسِ ادیان عراق، نقش دین در زندگی اجتماعی مسلمانان و دیگر ادیانِ عراق، اعیاد و جشن های مذهبی و نقش آن در گسترش معنویات (اسلام و دیگر ادیان)، حقوق انسانی در ایران و عراق، نهضت های مذهبی و اصلاح گرایانه در عراق، مکاتب کلامی و فلسفی در عراق، نقش حوزه های علمیه نجف، کربلا و سامرا در گسترش تشیع از محورهای این همایش اعلام شده است.

 

لازم به ذکر است نخستین همایش بین المللی میراث مشترک ایران و عراق از سوی مجمع ذخائر اسلامی، مؤسسه تاریخ علم و فرهنگ (قم – ایران)، با همکاری دانشگاه ها، حوزه های علمیه، مؤسسات فرهنگی، سازمان ها، کتابخانه ها، موزه ها و اشخاص حقیقی ، اسفندماه جاری در تهران برگزار خواهد شد./930/د101/ب5

 

ارسال نظرات