۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۳۹۷۹۷
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه:

شاگردپروری و تهذیب نفس از ویژگی‌های بارز آیت‌الله انصاری شیرازی بود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت‏الله یحیی انصاری شیرازی، گفت: وی دارای شخصیتی فلسفی، عرفانی، اخلاقی و فقهی بود که مایه برکات علمی و ارتقای سطح دانش حوزه‏های علمیه شد.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه

حجتالاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت معنوی مرحوم آیت‏الله یحیی انصاری شیرازی، گفت: وی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی و سلف صالحی است که هرگز چهره نورانی این معلم اخلاق حوزه علمیه را نمیتوان فراموش کرد.

 

وی با بیان این‏که حکمت و اخلاق، کلام و فلسفه، فقه و اصول و اخلاق و حدیث شناسی از جمله محتوای علمی این مرحوم است، ابراز داشت: او علم و عمل را همچون دوبال در ترقی تکامل بشری می‏شناخت از این رو چون روحیه جهادی در کنار آداب الهی داشت شاگردانی را پرورش داد تا ایشان فلسفه را کنار تفسیر و حدیث بیاموزند و مایه برکات علمی ارتقای سطح دانش حوزه‏ها باشند.

 

حجتالاسلام رضوی مهر در ادامه خاطرنشان کرد: این مرحوم مانند مشعلی در طریق مسیر بالندگی طلاب به تهذیب، تحصیل و تربیت شاگردان با عشق و ایمان کوشید و امروز دستاورد مجاهدت‏های علمی آن یار سفر کرده چلچراغ مسیر علم و عمل برای حوزویان است.

 

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان این‏که مرحوم آیت‏الله انصاری شیرازی از چهره‏های نادری است که از دیرباز چون خورشیدی در آسمان حوزه علمیه درخشید، اظهار داشت: اشعه حیات بخش گفتار و اعمال او مایه برکتی برای تهذیب نفس طلاب و ترقی و کمال آنها گشت.

 

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‏که آن مرحوم در میدان جبهه علمی افزون بر پاسخگویی به شبهات، تصنیف کتب فلسفی، فقهی و اخلاقی، تفسیر و حدیث تا آخرین روزهای حیات شریف خود کرسی تدریس را رها نکرد و با روح متواضعانه خویش همراه با ادب الهی تربیت یافتگانی را به جامعه علمی کشور تحویل داد.

 

حجتالاسلام رضوی مهر با در پایان با اشاره به این‏که وجود این پیر فرزانه و این شاگرد برجسته مکتب امام صادق(ع) از خاطر حوزویان نخواهد رفت، گفت: او در کنج منزل محقرانه خویش با روحی بزرگ و اندیشه‏ای وسعت یافته از دریای بزرگ و بی‏کران علوم آل محمد تغذیه کرده بود و چون اقیانوسی آرام و بی موج در و صدف و گوهر پرورش داد تا در تاریکی عصر غیبت روشنگر راه خدا و بندگی حضرت حق باشند./922/ت302/ب4

ارسال نظرات