۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۴۰۰۴۵
امام جمعه عجب‌شیر:

پیامبر اسلام منادی وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شربیانی گفت: اختلاف و تفرقه همواره از دیدگاه مبانی اسلام و قرآنی مذموم بوده و ریشه در هواهای نفسانی و شیطنت‎های خارجی دارد.
هفته وحدت

حجت الاسلام محممود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد مسعود رسول اکرم(ص) اظهار داشت: اختلاف و تفرقه همواره از دیدگاه مبانی اسلام و قرآنی مذموم بوده و ریشه در هواهای نفسانی و شیطنت‎های خارجی دارد.

 


وی با بیان این‌که عامل اصلی بروز تفرقه در میان مذاهب اسلامی فتنه‌انگیزی دشمنان اسلام برای پیشبرد اهداف استعمارگرایانه است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با سیاست انگلیسی «تفرقه بینداز و حکومت کن» میان مسلمانان جدایی انداخته است، غافل از این‌که اصلی‌ترین عامل تفرقه میان مسلمانان گروه‌های سلفی و تکفیری هستند.

 


حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که چه شیعیان و چه اهل سنت بر انحراف و افراط گروه‌هایی مانند وهابیت، بهائیت و فرقه‌هایی از جمله تکفیری، سلفی و شیرازی تأکید دارند، افزود: علیرغم تمامی ادله موجود در قرآن و سنت، عقل حکم می‎کند که با تمسک به سیره عملی و رفتاری رسول گرامی اسلام اختلافات را کنار بگذاریم.

 


امام جمعه عجب‌شیر با تأکید بر این‌که پیامبر اسلام منادی وحدت میان امت اسلامی است، تصریح کرد: گروه‎های تکفیری از جمله داعش و النصره منطق ندارند، چنانکه عالمان اهل سنت و تشیع باید مردم را نسبت به اعتقادات گروه‏های افراطی هر دو مذهب آگاه کنند. از این روست که مسأله وحدت نباید مقطعی باشد.

 


وی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) منادی وحدت امت اسلامی و نقطه مشترک همه مسلمانان است، گفت: قرآن مجید اختلاف و برادرکشی را در کنار دو عذاب بزرگ الهی معرفی می‌کند آنجا که در آیه 65 سوره انعام به سه عذاب اشاره‌ شده است که یکی صاعقه آسمانی، دوم زلزله‌های ویرانگر و سوم اختلاف و تفرقه است.

 


حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که با اشاره به این‌که سران فرقه های ساختگی با توهین به مقدسات و سخنانی که پایه تاریخی هم ندارد، تفرقه میان مسلمانان جهان ایجاد می کنند، افزود: شیعیان با اهل سنت هیچ مشکلی نداشته و ندارند ولی وهابیت را به عنوان یک فرقه خطرناک مانند بهاییت می دانند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات