۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۴۰۱۴۷
استاد حوزه و دانشگاه:

فرهنگ محمدی و تعالیم قرآن محور وحدت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مسلمانان باید وحدت خود در مقابل دشمنان اسلام حفظ کنند، گفت: فرهنگ محمدی و تعالیم قرآن محور وحدت مسلمانان است.
ميلاد پيامبر

حجت الاسلام حسین مختاری، استاد حوزه و دانشگاه بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که شادی هایی که امروز در دنیا وجود دارد ظاهری است، گفت: امروز فرهنگ قالب و حاکم بر دنیا فرهنگ مادی است و همه دعوا‌ها و هرج و مرج‌ها در دنیا به این دلیل است که هر کسی می‌خواهد طعمه دنیا را از دست دیگری بگیرد.

 

وی با بیان این که تنها فرهنگی که امروز می‌تواند به داد بشریت برسد و تاثیرگذار است فرهنگ ناب محمدی است، افزود: فرهنگ ناب محمدی خانواده را آسمانی می‌کند و معیار زندگی را خدا قرار می‌دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر خدا هدف انسان قرار گرفت ظلم معنا نخواهد داشت، ادامه داد: برای تقرب به خدا و آخرت اگر هدف دنیا باشد همه به هم ظلم می‌کنند اما اگر خدا هدف قرار گرفت ظلم در جهان بی معنا خواهد بود و همه دست به دست هم برای کمال انسانی و بشری تلاش خواهند کرد.

 

حجت الاسلام مختاری یکی از آفت‌های مهم فرهنگ ناب محمدی را تفرقه عنوان کرد و افزود: مسلمانان باید بر محور فرهنگ ناب محمدی و تعالیم قرآن با هم متحد شوند.

 

وی به وحدت میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد: همه مسلمانان باید در صلح و صفا و صمیمیت بندگی خدا را کرده و از تفرقه و اختلاف افکنی دوری کنند تا امت واحده اسلامی که مد نظر قرآن کریم است، محقق شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دین با ولایت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) کامل می‌شود، گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند مثل اهل بیت (ع) من مثل کشتی نوح است که هر که در آن سوار شد، نجات خواهد یافت و هر کس سوار نشود غرق خواهد شد و نخواهد توانست در تلاطم دنیا و حوادث گوناگون حق را از باطل تشخیص داده و در دامان طاغوت های زمان گرفتار خواهد شد.

 

وی با اشاره به حضور گروهک های تروریستی در بلاد اسلامی،ادامه داد: در دنیای امروز که گروهک های تروریستی با پشتیبانی استکبار در سرزمین های اسلامی نفوذ پیدا کرده اند و در لباس اسلام جنایات وحشیانه ای را انجام می دهند، مسلمانان باید وحدت خود را بیشتر از گذشته حفظ کنند.

 

حجت الاسلام مختاری وحدت را سد محکمی در برابر استکبار دانست و افزود: وحدت نعمت بزرگی است که به برکت  وجود پیامبراکرم(ص) به مسلمانان هدیه داده شده است و مسلمانان باید قدر دان این نعمت باشند.

 

وی با هشدار به مسلمانان درباره جریان ها انحرافی در دین اسلام اظهار کرد: این جریان ها از صدر اسلام وجود داشته و گروه های مفوضه و صوفیه نیز از گروه هایی بودند که در زمان امام صادق (ع) رشد کرده و به پشتیبانی حکومت غاصب به پیش می رفتند و امور را بر مردم مشتبه می ساختند که امام صادق (ع) با این گروه ها به مقابله برخاسته و برای حفظ وحدت در جهان اسلام توطئه های این گروه ها را برای مردم آشکار کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه مسلمانان را به اتحاد و همکاری دعوت کرد و یادآور شد: اگر تمامی مسلمان در جهان اسلام اتحادی را که در ایران اسلامی وجود دارد الگو قرار دهند هیچ احدی به خود اجازه طمع به کشورهای اسلامی را نخواهد داد./968/ت302/ب5

ارسال نظرات