۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۴۱۰۶۸
عضو راهبردی مرکز ادیان و جنبش های نو ظهور:

رسانه ها با آگاه سازی مردم از تبعات غیرقابل جبران عرفان های نوظهور جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی با اشاره به فعالیت های خبرگزاری در زمینه فرقه های انحرافی و عرفان های نوظهور، گفت: رسانه های نیز بایستی در این زمینه به اگاه سازی مردم بپردازند تا از تبعات غیرقابل جبران آن ها جلوگیری شود.
عرفان حلقه

 حجت الاسلام محمود رضا قاسمی، استاد حوزه و دانشگاه الزهرا در حاشیه پنجمین دوره آموزشی سرگروه های حلقه های صالحین رسانه ملی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که یک تیم متشکل از گروه های پزشکی و حوزوی به تحقیق میدانی در خصوص فرقه انحرافی «عرفان حلقه های کیهانی» پرداخته است، گفت: حاصل این تحقیقات در 600 صفحه تهیه شد که پس از خلاصه نویسی به 300 صفحه رسید.

 

وی، عنوان این کتاب را «اسارت حلقه» بیان و تصریح کرد: با همت خبرگزاری رسا که یک نهاد حوزوی است، این کتاب برای نمایشگاه کتاب سال آینده چاپ و یک اپلیکیشن موبایل نیز از این کتاب تهیه و منتشر خواهد شد.

 

حجت الاسلام قاسمی، با بیان این که در حال حاضر فقط عرفان حلقه در عرصه رسانه فعالیت گسترده دارد و ما در این حوزه هنوز ورود پیدا نکرده ایم، اظهار کرد: همزمان با نشر کتاب، مستندی نیز ساخته می شود تا از طریق رسانه ها مردم آگاهی لازم را پیدا کنند.

 

 عضو راهبردی مرکز ادیان و جنبش های نو ظهور، نقش رسانه ها و خبرگزاری ها را در آگاه کردن مردم از این فرقه بسیار مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به این که محمد علی طاهری، سرکرده گروه ضاله عرفان حلقه های کیهانی در زندان به سر می برد و رسانه های غربی در مورد وی به طور گسترده پرداخته اند بنابراین اگر حکم اعدام، ارتداد و یا مفسد فی الارض او داده شود، اتفاقاتی خواهد افتاد. در این صورت رسانه ها باید در جهت آگاه سازی مردم اهتمام ورزند.

 

وی، خبرگزاری رسا را در این زمینه فعال دانست و گفت: این خبرگزاری همیشه خبرهایی در زمینه فرقه های انحرافی و عرفان های نوظهور داشته و لازم است سایر خبرگزاری ها نیز به این فرقه انحرافی بپردازند تا از تبعات غیرقابل جبران آن جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام قاسمی، از برگزاری دوره های عرفان نوظهور برای طلاب خبر داد و اظهار کرد: مرکز علمی ادیان و جنبش های نوپدید که یک تشکل حوزوی است، قصد برگزاری دوره هایی برای طلاب را دارد که از جمله اولویت های آن عرفان حلقه های نوظهور است.

 

استاد حوزه و دانشگاه الزهرا، افزود: در قم برای 20 نفر از اساتید حوزه علمیه تهران و تعدای از طلاب سطوح بالای حوزه دوره ای در این زمینه برگزار می شود و آن ها مبلغانی هستند که در سراسر کشور به خصوص مناطق آسیب پذیر در آگاه سازی مردم اهتمام خواهند داشت.

 

مدیر مؤسسه سبک زندگی، با بیان این که در پرداختن به این فرقه ظرافت هایی باید در نظر گرفته شود تا افرادی که آسیب ندیده اند متضرر نشوند، اظهار کرد: اطلاع رسانی باید از گلوگاه های فرهنگی انجام شود و تیمی از کارشناسان برنامه های رسانه ای تهیه کنند و نیز  در فرهنگسراها کارهای میدانی در این خصوص تدارک دیده شود.

 

وی افزود: همچنین باید اطلاع رسانی به معلمان و اساتید دانشگاه انجام شود تا نه تنها در خصوص عرفان حلقه بلکه شبکه های اختاپوسی شیطانی که یک نحله دیگر است، آگاهی کافی داشته باشند./1310/ت302/ب5

ارسال نظرات