۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۴۱۸۹۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی اسلامی موجب تعالی کانون خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، بهره گیری از سبک زندگی اسلامی را تعالی بخش کانون خانواده دانست.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع مردم و مدیران شهر چمستان با بیان این که خانواده نقش مهمی در رشد، تکامل، پویایی و تربیت انسان دارد، گفت: یکی از محورهای اساسی در تربیت و پویایی خانواده دینی تقویت روحیه دین پذیری در سایه ولایت پذیری است.

 

وی با اشاره به این که خانواده ها نقش مهم و ارزشمندی در تربیت فرزندان دارند، بیان داشت: پدر و مادر باید تلاش کنند تا مقدمات و بسترهای پذیرش دین را برای فرزندان خود فراهم کنند.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که تنها دین نزد خداوند منان اسلام است که این باید برای فرزندان تبیین شود، تصریح کرد: پدر و مادری که دین پذیر باشد فرزندانی شایسته تربیت کرده و در مسیر تعالیم والای دینی قرار خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: اگر پدر و مادری در برخوردهای خانوادگی و اجتماعی ظرافت های دینی را انجام دهند فرزندان شیفته آن عمل دینی می شوند.

 

وی با بیان این که خانواده ای که در مسیر تعالیم دینی گام برمی دارد باید اخلاق مداری را الگوی خود قرار دهد، گفت: خانه باید محل آرامش و آسایش اعضای آن بوده و نباید بد اخلاقی در این کانون ارزشمند نهادینه شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر خانواده های مذهبی اخلاق اسلامی را رعایت نکنند اثر بد و مخرب گری برای فرزندان آن ایجاد می کند.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که در دین نباید تناقض وجود داشته و در ابتدا خود والدین باید دین پذیر باشند، گفت: این امر سبب می شود تا دین پذیری را در اعضای خانواده منتقل کرده و زمینه ساز ترویج تعالیم ارزشمند دینی در خانواده باشند.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که خانواده ها باید در امور دین داری متعادل بوده و از هرگونه افراط و تفریط دوری کنند، بیان داشت: در چنین خانواده ای است که بستر خوبی برای تربیت فرزندان آماده می شود.

 

وی با بیان این که پدر و مادری که توجهی به دین داری ندارند به فرزندان خود و جامعه ضرر می زنند، تصریح کرد: دسته ای از خانواده ها بوده که دین دارند اما به صورت درست و حقیقی به آن توجه ندارند که باید بدانیم بهره گیری از سبک زندگی اسلامی تعالی بخش کانون خانواده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خانواده ها باید توجه بسیاری داشته باشند که جنگی فرهنگی در پیش داریم، گفت: همگان باید تلاش کنند تا بتوانیم جامعه ای سالم و به دور از ناهنجاری های فرهنگی داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات